PDA

Vis full versjon : Vedr kjerringråd mot hemoroider

Sirikit
11-06-2010, 10:50
Mange er plaget med hemoroider i svangerskapet, og siden jeg selv ikke så at salver man kjøper på apoteket virker, så tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut kjerringråd. Jeg søkte litt her inne på forumet, og så at flere hadde god erfaring med å smøre på honning på hemoroidene.

Jeg har nå gjort det, og bevares ja, de virket, de trakk seg tilbake, MEN:

Selv om jeg ikke er allergisk mot honning, selv om jeg ikke er allergisk mot noe som helst, og aldri har hatt problemer med huden, så fikk jeg en allergisk reaksjon i underlivet som følge av bruken av honning. Honningen blir i den delen av kroppen ikke bare liggende på det de blir smurt på, den hadde kommet bort i alt av hud nedentil, noe som førte til at all hud fra rumpesprekk til noen cm inn i skjeden svulmet opp, ble fylt av byller, som siden sprakk og væsket osv. Jeg var fullstendig ute av stand til å gå som følge av dette, dro til lege som straks henviste meg til sykehuset, som altså fant ut at det var honningen som var årsaken til problemene.

Nå sitter jeg to gr pr dag i et bad med Kaliumpermanganat og må smøre meg med en spesiell salve, en behandling jeg må gjøre i ca 4 uker nå. Jeg bare krysser fingre for at det ikke er snakk om fødsel før den tid, siden det til og med er umulig å gjennomføre en gynekologisk undersøkelse på meg akkurat nå, med den opphovne huden selv inne i skjeden. Det føles som at jeg allerede HAR født, at jeg under fødselen sprakk fra framme til bak, at jeg ble sydd og at det nå verker som bare det i stingene.

Ja, det er sikkert mange kjerringråd som har noe for seg, men når vi går gravide ville jeg nok anbefalt å spørre legen før jeg kaster meg på et råd funnet på nett. Greit nok så trakk hemoroidene seg tilbake, så jeg slipper å plages med det lenger, men jeg er nok ikke så sikker på at det var verdt det med tanke på de smertene jeg har som følge av den allergiske reaksjonen, og at jeg nå må behandles i fire uker for å bli bra...

Castanja
11-06-2010, 10:56
...au au AU!!

Så bra at du forteller om dette! Mange ville nok blitt flau og gjemt seg langt inn i et skap, men dette er viktig kunnskap å dele, så :tilber: for at du gjør det!

God bedring!