Vis full versjon : Føde på Ullevål?
Hei!
Jeg skal føde på Ullevål, og lurer på en del ting. Jeg er annengangs fødende, men fødte sønnen min før den nye fødeavdelingen kom i 1997. Hvor ligger den nye avdelingen hen? Er den lett å finne? Hvordan er det med parkering?
Hvor mange dager må annengangsfødende være på sykehuset etter fødselen, dersom alt er normalt?
Hva må jeg ha med meg? Regner med at jeg skal på hotellet dersom alt går bra, og har jo ikke peiling på hva man burde ha med dit.
Jeg prøvde å sjekke på søkeord "Ullevål", men fikk ikke opp noe særlig. Tiden går så fort nå, og samboer er litt nervøs når det gjelder å komme seg til sykehuset, osv. Jeg vil også gjerne pakke baggen som skal være med på sykehuset, og derfor tenkte jeg det var greit å få noen svar nå.
Fødeavd. A og B ligger i Kvinneklinikken. Vegg i vegg ligger pasienthotellet. Fødte en gutt i august i fjor ved keisersnitt. Bodde første 3 dager på 2 mannsrom, ble deretter flyttet over til pasienthotellet. Der ligger det på badet 10 bleier til babyen, og bind til mor (husker ikke hvor mange). Har du behov for mer må du skaffe dette selv, så det er like greit å ha med seg litt ekstra. Klær til babyen må du også ta med, og litt til deg selv, men ikke ta med for mye.........
Parkering er det så som så med. Ofte fullt på parkeringsplassen, og det er parkeringsautomater. Tror de tar betalt til 19-20 på kvelden.
Hvor mange dager du må være der som annengangsfødende veit jeg ikke, men for keisersnitt var det 5 dager. Føler du deg pigg og vil hjem tidligere vet jeg det er mange som reiser hjem etter 1 eller 2 dager, men må da komme tilbake og ta blodprøver på dag 4.
Håper du har fått svar på noe av det du lurte på.
Jeg fikk svar på en del av det jeg lurte på.
Er man overlatt helt til seg selv når man kommer på pasienthotellet? Er jo tross alt fem år siden forrige mann, så jeg er litt nervøs da...
Du får den hjelpen du ber om! De løper ikke akkurat ned dørene, så det litt opp til deg selv. Men det er jordmødre og barnepleiere tilgjengelig hele døgnet. Jeg følte jeg fikk den hjelpen jeg hadde behov for som førstegangsfødende.
Ønsker deg lykke til!
IzziCreo
09-09-2002, 17:58
Heisan,
har du ikke fått infomasjon tilsendt av Ullevål :???: Det har nemlig jeg, og der står det er alt bra med mor og barn blir man gjerne på hotellet 3-4 dager. Men slikt er jo valgfritt - ønsker man å dra tidligere er det vel bare å gi beskjed i god tid om dette :)
Det står at man skal ha med nattbind til mor, bleier til barnet samt klær til babyen - og selvfølgelig det man måtte trenge av faste medisiner o.l.
På hotellet ber man om hjelp - og man får det :) Tror ikke de driver spesielt "oppsøkende" hjelp - men er der med engang man trenger dem har jeg hørt. Synes det høres flott ut jeg :) Men så er ikke jeg redd for å spørre om hjelp heller ;)
Synes det er nydelig å tenke på at min samboer også kan være der hele tiden - vi er jo tross alt tre - og ikke bare to om dette :)
Parkering er det som nevnt ikke flusst med der. Men det er ikke vanskelig å finne Kvinneklinikken. Godt skiltet med en gang man kommer inn på Ullevål. Hva med å "kjøre opp løypa" før tiden er inne?! Kan berolige masse det ;)
Lykke til :)
Klem Suzie Q 28+0
Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg en liten tur ditt endag. Selv skal jeg på svangerskaps kurs, men hadde det ikke vært for kurset hadde jeg tatt meg en liten tur på egen hånd.
Jeg er sånn som blir nærvøs når jeg ikke vet eksakt hvor jeg skal og jeg tror jeg har nok å tenke på når fødselen er igang å da kan jeg lett bli :bonk:
Klem fra Hege20 som venter :baby: i November :D
Jeg ringte faktisk til Ullevål igår, og nå skal jeg og samboeren på svangerskapskurs der i dag og på torsdag. Regner med at jeg får endel svar på alle de spørsmålene som svirrer rundt i hodet:)
Takk for alle svarene jeg har fått av dere. Lover at jeg skal lage et innlegg her om kurset når vi har vært på det, sånn at flere kan ta nytte av den informasjonen vi får. Det er jo tross alt endel av de her inne som skal føde på Ullevål...
Lykke til videre alle sammen:)
:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.