PDA

Vis full versjon : strammer i magen

rosen
05-05-2003, 00:24
Det er ikke mer enn 7-8 dager siden EL. Men de siste 2-3 dagene har jeg hatt sånn stramninger i magen. Nederst i magen fra lysken og utover på begge sider..
Kan ikke huske at det har vært slik under mens, for da har det liksom vært lenger opp..
Vil jo ikke få opp forventnigene alt for mye ennå, for det er jo sååå vanskelig å vente til tesetdagen.. Men er det noen som har hatt slike "stramminger" som jeg har?

Catalina
05-05-2003, 12:39
Ikke godt å si hva det kan være!

Kan være egget som er på vei i livmoren, eller det kan bare være muskelkramper. Jeg vet at 2-3 dager etter at jeg fikk innsatt 2 egg, så hadde jeg ekstrem stikking i magen. Det gjorde så vondt at tårene rant. Men har ikke hatt noe stramming, men det er vel fra person til person.

Lykke til vil jeg i alle fall ønske deg!

Filifjonk
05-05-2003, 14:08
Ligger det som et stramt bånd fra side til side helt nederst i magen? Kan godt være at du har symfsesmerter da? Jeg fikk det veldig tidlig, faktisk før jeg testet positivt. Det er et tidlig tegn på bekkenløsning.., men det kan også være luft i magen kombinert med litt ufarlig mensmurring. Se om en ukes tid eller så om båndet er der fremdeles. Er det det bør du få undersøkt saken nærmere.

rosen
09-05-2003, 17:42
Opprinnelig melding fra Filifjonk
Ligger det som et stramt bånd fra side til side helt nederst i magen? Kan godt være at du har symfsesmerter da? Jeg fikk det veldig tidlig, faktisk før jeg testet positivt. Det er et tidlig tegn på bekkenløsning.., men det kan også være luft i magen kombinert med litt ufarlig mensmurring. Se om en ukes tid eller så om båndet er der fremdeles. Er det det bør du få undersøkt saken nærmere.

Ja det er akkurat det det gjør. Fra trusekanten og oppover knappe 10 cm og så bort til begge sidene. Er der konstant hele tiden, men blir verre når jeg løfter noe tungt e.l. Ligner litt sånn som tidlig kynnere er, selv om det ikke er kramper som kommer og går.
Verst om kveldene når det har vært en travel dag. Har måttet ligget en time på sofaen hver ettermiddag, og DET er sjeldent!!
Jeg har også vært mye plaget med bekkenløsing og i 3. svangerskap kjente jeg det allerede i uke 7-8. Kanskje det kommer enda tidligere nå?? uff da..

Krysser fortsatt fingrene:)