PDA

Vis full versjon : Smerter i korsryggen

Pope
09-09-2002, 18:53
Hei!

Har ikke hatt så forferdelige plager i dette svangerskapet, men i dag har jeg hatt noen vedvarende smerter i korsryggen. De kan beskrives som menssmerter, men de vedvarer uansett om jeg skifter stilling...

Har ikke noe vondt ellers( tror ikke det er bekkenløsning), og lurer på om det er dette som er kynnere. Det føles som jeg har et stramt belte akkurat rett over korsryggen.

Noen som har vært borte i noe lignende?

Klem Pope 34+3:gal2:

Metteb
09-09-2002, 18:56
Jeg har det samme selv!
Har hatt det et par uker snart....smerter nede i korsryggen. Når jeg sitter, går for mye, står galt......kan nesten ikke bøye meg framover. Er vondt når jeg skal snu meg i senga også!

Og jeg aner ikke hva det er. Kanskje det bare er tyngden?;)

Vel, jeg begynner faktisk å glede meg til jeg kan løpe, jogge eller gå en rask tur igjen....

:baby: 35+2 (T-35...(bare måtte skrive det)

IzziCreo
10-09-2002, 02:45
Hei, jenter

la inn et svar til Tigris på desember klubben under headingen Vondt i ryggen (tror jeg) som gjelder trening av korsryggen under graviditeten. Utrolig viktig spør du meg - jeg hadde ikke klart meg uten :) Med en gang jeg kjenner jeg har vondt, tar jeg noen øvelser på gulvet i noen minutter, så tøyer jeg - og vips så er de borte :klapp:

Viktig å ta vare på ryggen, jenter - gravide eller ikke :) Men helt klart nå som vi bærer mye mer enn det vi er vant til.

Vedvarer plagene er det kanskje smart å gå til legen, kanskje fysio kan hjelpe - selv om de ofte bare sender en i treningsstudio. Men da får man ihvertfall et skreddersydd opplegg og oppfølging :)

Lykke til :)

Klem Suzie Q 28+0

Lille Persille
10-09-2002, 13:43
Har også hatt korsrygg vondt de siste 3-4 dagene. Har det fra morgen til kveld, og jeg blir helt utslitt av det. Jeg tenkte også at det var kynnerne som begynte å kjennes mer, i ca 8 timer i går hadde jeg også mye vondt foran, ned mot bekkenbunnen, og alle bevegelser fra mikro kjentes som ilinger (ikke gode :sint: ) fra midten av magen og ned i bekkenet.

Det var ikke konstant smerte, men det hjalp ikke om jeg satt eller gikk eller lå, vondt foran og bak, og såååååååååå sliten.

Men, det er kun maks 8 uker igjen til fødsel i beregnet overtid, det hørtes riktig nok mye ut akkurat nå....

34+1 :findag:

Malinmor
10-09-2002, 15:20
Heisann!!:)

Sånn har jeg det også, og det kan være babyen som ligger så forkrøplet til at hun/han stanger eller presser på en nerve, det er utrolig vondt. Samtidig kan det være kynnere, de blir jo hos noen sterkere de sisste ukene av svangerskapet. Det kjennes nesten ut som at mensen er på vei:p

Håper det blir bedre pope!!

:findag: