Vis full versjon : Kan dette være tegn på noe galt?
Jeg har slitt med mye vondt i korsryggen og måtte tisse mye siste dagene, pluss mye magesmerter.. Jeg leverte urinprøve på legevakta i stad for å utelukke urinveisinfeksjon, og den var negativ.
MEN det var blod spor i...!
Hva kan dette bety??? Jeg kjenner jeg blir redd altså!
På prøvesvaret står det:
*BLO -intakt * -hva nå det betyr
Fidelibom
14-07-2010, 22:53
Det betyr kan være noen veldig få blodlegemer i urinen din. Sannsynligvis er det forurensing. Kan også være at du er litt sår eller litt utflod med spor av blod (ikke det som kalles spotting eller noe). Veldig mange har dette på en eller flere prøver, og dette trenger du ikke tenke på. Disse apparatene er veldig følsomme og du kan ganske sikkert slappe helt av på dette.
Hvis du likevel ikke klarer å senke skuldrene, leverer du en ny urinprøve - husk midtstråle og vask - i morgen eller fredag, hos fastlegen for en ekstra sjekk :) Lykke til.
Sissywish
14-07-2010, 23:37
Jeg har slitt med mye vondt i korsryggen og måtte tisse mye siste dagene, pluss mye magesmerter.. Jeg leverte urinprøve på legevakta i stad for å utelukke urinveisinfeksjon, og den var negativ.
MEN det var blod spor i...!
Hva kan dette bety??? Jeg kjenner jeg blir redd altså!
På prøvesvaret står det:
*BLO -intakt * -hva nå det betyr
Ta det helt med ro du. Når man er gravid har blodårer i kjeden en tendens til å sprekke litt og evt livmoren er under såpass trykk at du kan blø litt fra den. Det er helt normalt!! Dette er grunnen til at det er veldig mange av oss gravide som innimellom får spor av blod når vi leverer urinprøve!:jupp: Det kan også være at morkaka ligger sånn til at det blør litt pga dens plassering.
Jippijenta
14-07-2010, 23:45
Vondt i mage og korsrygg er relativt vanlige graviditetssymptomer.. og jeg tror ikke jeg tok EN blodprøve under svangerskapet mitt som ikke hadde spor av ett eller annet grums :knegg: Så du kan slappe helt av :)
Fransiscka
15-07-2010, 06:16
Ja, blod i urinen trenger ikke bety noe galt :) Har hatt det selv :)
Tusen takk damer!
Det hjalp!
Leverte allikevel en urinprøve idag, og den blir sendt til dyrkning (hadde GBS i forrige svangerskap) Men teite kontordama syntes ikke hun hadde tid å stikke sticksen i urinprøven min i dag (var kun jeg på kontoret!) så jeg får vite det i mårra! :mumle:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.