Vis full versjon : Hjertelyd
Når kan denne høres? Minnes å huske ei som hørte det veldig tidlig, men husker at jeg en gang leste at det var fra ca uke 12 (men dette er lenge siden, kanskje de har fått bedre utstyr?)
Klem fra Johanna, 9+1
Uke 8 "gadd" de ikke prøve en gang, man blir bare skuffet når de ikke finner den... Uke 15, nja... Litt for tilig men de prøvde, og der kom den fram ja...
17+4
Hei.
Når jeg skulle ha jentungen min i 95 så hørte de hjertelyden i uke 12.
Denna gangen prøvde jordmoren og høre etter hjertelyden i uke 12+2,men da fant hun ingen.Må innrømme det at jeg ble litt engstlig likavel fordi om hun sa det ikke var sikkert hun fant den.Var på nytt hos jordmor i uke 16+0 og da var hjertelyden der klart og tydlig :)
Klem fra Xina 19+2
:findag:
De fant hjertelyden helt fint på meg i uke 14.De måtte lete lit,men vi hørte den klart og tydelig!!Det er så utrloig koselig!!
Klem spira og lille vidunder 12+1
Var hos legen i dag jeg og han fikk frem lyden da etter litt leting. Er 13+3.
Han brukte litt tid på å lete, men jeg var på ultralyd for to uker siden og ver derfor ikke nervøs, har jo lest om flere her inne som ble skremt.
Legen sa at han ikke var urolig han heller, og så var den plutselig der. legen fortalte at hen hadde fått frem lyd i uke 9, men sa jo at det godt kunne skyldes feil mht trermin.
Legen min sa også at han kviet seg litt for å lytte for ofte og lete for mye da det tross alt sendes lydbølger inn. De er også redd for at mor skal få panikk om ikke lyden finnes.
Hanneelisa
09-09-2002, 21:39
Hei!
De fant den på meg da jeg var 12+0. Hold nesten på å begynne å grine- var helt overlykkelig. (Så kan dere jo bare tenke dere hvordan jeg reagerte på UL første gang!!!!!:))
Tidl. bruker
09-09-2002, 22:40
Legen gadd ikke høre på hjertelyden min denne gangen, Trodde mener tro å huske at jeg fikk høre det fra 13 uker sist. Tar kanskje feil.:uff:
Legen min prøvde å finne den når jeg var 12+3, men fant den ikke da. Prøvde igjen når jeg var 16 uker og da fant han den med en gang. :)
Loppa & Lille Håp, 19+3.
Jeg er i mitt 4. svangerskap hvor nr 2 endte i 20.uke. Men sånn hørte de fosterlyden hos meg:
- nr.1 i uke 10
- nr.2 i uke 9
- nr 3 i uke 14
- nr.4 i uke 15
Det er helt forskjellig i alle svangerskap. Men det sies at i ca 15. uke kan den høres.
Lilli3 og babyen 19+0:baby:
Forrige svangerskap hørte vi ikke hjertelyden før uke 16.
Denne gangen hørte vi den på dagen 11 uker, men det var med et helt nytt apparat på jobben....sniker meg til det innimellom...tror det kommer mye ann på hvordan barnet ligger ogvstørrelsen på livmora
Lillehammer
10-09-2002, 11:18
... var kjempeheldig og fikk høre hjertelyden allerede i uke 10!!!
Jeg var veldig engstelig på den tida pga. en tidligere MA, så legen så hun kunne PRØVE og se om vi fant den for å berolige meg. Og jammen! Den var svak, men vi hørte den tydelig.
:klapp:
:) Lillehammer (28+6)
Jeg fikk høre den etterlengtede hjertelyden da jeg var
14 uker på vei.
Jordmor måtte lete litt, men plutselig var lyden der!
Det var veldig godt å få høre livstegn.
:gladtrist:
Håper du også får oppleve det snart.
Monalille
26-09-2002, 14:21
Hei du!
Hørte hjertelyd allerede 11+5uker på vei vi, og det var morro!
Koz og klem fra Monalille
I uke 10 hørte de hjertelyden denne gangen.
Forrige gang var jeg 15 uker på vei, men jeg var jo heller ikke på kontroll mellom uke 9 og 15... så de hadde sikkert hørt den før om jeg hadde vært på kontroll i denne tiden:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.