PDA

Vis full versjon : Øresus

Rebekka
04-08-2010, 22:26
Har siden i går hatt susing på det høyre øret mitt når jeg beveger hodet (selv små bevegelser som egentlig ikke skal kunne påvirke blodtrykket noe særlig). Det høres ut som når man prater i telefonen med noen som er ute og går i vinden, om dere skjønner hva jeg mener :sparke:.
Blodprosenten min er helt fin, blodtrykket lå på 110/75 da jeg fikk sjekket det istad. Jeg ser litt stjerner og planeter når jeg setter meg og reiser meg, men ikke noe som er plagsomt.

Er det noen av dere som er plaget med øresus? Og er det noe jeg kan gjøre for at det skal gi seg? Jeg er liksom ikke sikker på om det har med blodtrykk/blodprosent å gjøre eller om det kan være væske eller noe i øret. Det kjennes ikke ut som om jeg har væske der, men hva vet vel jeg :knegg:

Jeg var hos legen i dag, han sjekket ikke øret men konkluderte med at det var pga. graviditeten min. Men jeg skulle så gjerne ha visst hva jeg kan gjøre for å få det til å gå over, det er litt plagsomt og gjør det vanskelig å konsentrere seg både på jobb og i andre situasjoner :rabla:

Rebekka
04-08-2010, 22:27
Herlighet, jeg burde jo egentlig ikke klage. Folk lever jo med øresus i mange år! :rødme:

valkyrien
04-08-2010, 23:34
Det er vanskelig å si hvorfor du har det sånn egentlig. Har aldri hørt om øresus forbundet med graviditet før jeg ihvertfall...

Skulle du finne noe som hjelper må du bare si ifra ihvertfall, for både mannen og jeg har vært plaget av øresus i lang tid.

Rebekka
07-08-2010, 10:25
Tusen takk for svar! Det har gitt seg nå heldigvis. Spurte jordmoren om det når jeg var der og hun mente det var vanlig med øresus under svangerskapet, mest sannsynlig pga. blodtrykksfall. Jeg er uansett superførnøyd med at det har gitt seg.

Håper dere finner noe som lindrer så dere slipper å plages med det dere og. :)