PDA

Vis full versjon : FLY forbanna!!!!

maribrun
05-05-2003, 23:35
vet dere, idag har jeg blitt så tråkka på at jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre!! jeg og min samboer søkte lån i "SR-bank stavanger", men fikk avslag. Grunnen var at inntekten min er for lav da jeg er student. SÅ kommer selve poenget. Bankdama har sagt til de vi evt. skulle kjøpe av at grunnen til avslaget er at jeg er gravid, og hadde vi ikke sagt det ville vi fått lån.. er dette lov? problemet mitt er i grunnen tre ting

1) hvorfor sa ikke bankdama denne grunnen til oss?
2) er det lovlig grunn for avslag??
3) har hun lov til å oppgi grunnen for avslaget til andre, er ikke det av privat karakter?

Jeg føler som om det er noe alvorlig galt med meg, og at jeg har fått 6 mnd igjen å leve, og at banken regner med at samboeren min skal ta seg av alle utgiftene fra høsten av..
noen som vet noe om slike regler etc??
:leiseg:

Bounty
06-05-2003, 00:45
Dette hadde gjort meg fly forbanna også:grrr: :grrr:
Kan ikke tenke meg dette er grunn til å gi avslag på lånet. Der skal de jo gå utifra inntekten du har når du søker om lån (men er ikke helt sikker) Og de har IALLEFALL ikke lov til å oppgi sånne ting til andre enn dere. Dette er jo private og sensitive opplysninger. :sint:

charlie
06-05-2003, 00:55
i utgangspunktet kan banken nok selv bestemme hvilke kriterier de vil ha for å gi/ikke gi lån, ihvertfall så lenge det kan relateres til deres økonomi.. en gravid student vil jo neppe få noen inntekt på lenge.

men at hun sier det til noen andre - det må jeg si jeg reagerer på. det kan umulig være greit!!

det der med å få lån dreier seg ofte om to ting:

1) gjør hjemmeleksa
2) shoppe rundt.