PDA

Vis full versjon : Og maiklubben vokser!!

Tidligere bruker
09-09-2002, 19:46
For nå er vi 31 medlemmer her inne!!! :kidoki:

Og snart vokser magene våre og. Om ikke så mange ukene så begynner en etter en og fortelle om mager som eser ut, og bukser som blir for trange.

Man tror liksom at tiden fremover kommer til å gå sent, men jeg syns den raser avgårde som ingenting. Den ene dagen med kvalme og den andre med svimmelhet. Den neste er man frisk, for så å merke et eller annet med halsbrann eller stikkinger.

Dette er en fantastisk tid, og jeg gleder meg til å fortsette å skrive uker og dager her inne. Å være her i maiklubben er veldig kos, jeg koser meg når jeg leser om hvordan dere har det, og blir samtidig veldig hormonell når noen ikke får komme inn til oss.

Hverdagen fremover blir preget av symptomer og en voksende mage. Skrive dagbok og ta magebilder. Gå å vente på de forskjellige tingene som skal skje i fremtiden, som neste svangerskapskontroll og UL!

Og tilslutt den lange ventetiden når terminen nærmer seg!

Men jeg gleder meg til alt sammen! Og skal kose meg her hos dere. Håper vi alle får bli tilslutt og få lette fødsler og søte babyer!!

Det var dagens tanker fra meg!!

DL 5+1 allerede!!!!

:baby: :baby: :baby: :baby:

amn
09-09-2002, 22:36
Ja gleder meg også stort til å se hvordan ting går fremåver...men er samtidlig litt red....har nemlig opplevd i mine 2 fåregående svangerskap at det ikke har vært noe foster der....er derfor svært redd det samme skal skje en gang til...men fikk bestilt meg time til volvat i dag...skal dit den 25...da ser dem vel om det er noe liv der inne...tiden kommer til å gå så sakte til da:(

Klem Amn 5+1

Qatrine
09-09-2002, 23:30
For å være helt ærlig så gleder jeg meg ikke så veldig over svangerskapet foreløpig. Det vil si, jeg er kjempeglad for å være gravid, men synes det er slitsomt.

Det jeg gleder meg til nå i første omgang er at kvalmen forsvinner. Da blir jeg glad da:)

Tidl. bruker
09-09-2002, 23:31
Jeg synes buksene er trange allerede jeg, men det er nok ikke noen baby som forårsaker det. Jeg har nok lagt på meg litt og merker at hormonene får alle kroppens muskler til å slappe av. Tror magamusklene mine har fått trippel dose ;)

Jeg synes tiden går sakte. Veldig sakte, den snegler seg avgårde. Jeg er superutålmodig og synes jeg har vært gravid i en halv evighet. Jeg er bare 6 + 3 i dag og det er jo ikke lenge.

Jeg undertegner gjerne på ønsket om lette fødsler, håper det blir litt lettere denne gangen. Jordmor har skrevet på helsekortet mitt under merknader: Langvarig fødsel.

Nuta
10-09-2002, 01:17
Ja nå er vi jammen blitt mane her, og flere skal det bli!!
Det er kjempe koselig at vi blir flere hele tiden, og det skal bli morsomt og følge hverandre de neste 8 månedene:)

Synes forresten også at buksene mine er trange...men det var de fra før da:p

Malla
10-09-2002, 11:15
Jeg synes at jeg ser kjempegravid ut, men så hadde jeg litt mage etter forrige svangerskap da. Er redd for at de på jobben skal få mistanke, for jeg vil ikke at de skal skjønne det helt enda. Men ellers så forteller jeg det til alle jeg kan. Er ikke så veldig flink til å holde på hemmeligheter. Også tenker jeg slik at hvis det går galt så har jeg jo behov for å fortelle det også.

Miriam
10-09-2002, 13:24
Jeg synes det er helt uvirkelig, jeg.
Det er liksom så rart - fremmed, og så usikkert foreløpig - med alle dem det går galt for. Jeg tør ikke helt slippe gleden løs, og teller dager til uke 12.
Det blir egentlig mest virkelig når jeg ser meg i speilet (jeg ser ordentlitg trøtt ut), og når jeg skal legge meg. Da kommer dragningene i underlivet slik at jeg har problemer med å få sove. (Gjesp):o
Jeg leser alt jeg kommer over om symptomer og fosterets utvikling - jeg kan bare ikke helt tro det.....

Men jeg gleder meg enormt til det vil syns! :D

Klemmer fra Miriam, 4+3

Mariemor
10-09-2002, 13:33
Jeg er helt enig med deg, Miriam. Det føles virkelig uvirkelig. Jeg går på kurs om dagen, og burde egentlig lest flittig på pensumet, men jeg ender alltid opp med å lese om svangerskap, enten på nettet, i en bok eller et blad.

Tiden går så sakte, og det går vel nesten ikke en time på dagen uten at jeg tenker på det. Det er så mye som skjer framover på jobben og i fritida mi, så jeg håper at det kan ta tankene litt vekk fra graviditeten, så tiden går litt fortere.

Jeg gleder meg også enormt til det begynner å synes, ved juletider må vi vel ha synlige mager, jenter.

Gleder meg til tida framover her inne!

Klemmer fra Mariemor og knøttet (5+2)

Tiffy
10-09-2002, 19:38
Ja det er litt uvirkelig - samtidig som man kjenner tegnene... Det ble likevel enda litt "virkeligere" i dag siden jeg var på min første legetime i dag, fylte ut masse skjemaer og greier, tok blodprøver og fikk med med etpar hefter/bøker som jeg skal nilese når jeg kommer hjem fra jobb...og fikk ny time om ca. seks uker.

Samtidig kom jeg også litt ned på jorden - ifølge legen min er det for førstegangsgravide (som meg) ca 25-30 % som ender i abort før 12 uke...:( Dette synes jeg det er litt viktig å ha i mente - selv om det selvfølgelig ikke skal ta gleden ved å være gravid helt bort!!

SÅ: jeg håper selvfølgelig at flest mulig blir værende her helt til mai!!! :)