PDA

Vis full versjon : Noen med erfaring med blødning fra tappen?

VilBliMor
11-08-2010, 09:19
Er 10+5 i dag og har gjennom hele graviditeten hatt diversefarget utflod og litt friskt blod innimellom (lyst og rødt blod, aldri mørkt) som har forsvunnet etter maks 5 papirtørk. Aldri moro å oppdage, men har liksom vent meg til det på et vis. Gynekologen har sagt det har kommet fra livmortappen. Men i natt hadde jeg en forferdelig opplevelse. Mye mer blod (fortsatt lyst og rødt og klumpefritt), tilogmed i trusa og jeg tror jeg tørket 15-20 ganger før det begynte å roe seg. Har blitt mindre og gått over til litt brun spotting og utflod igjen nå, men har satt en skikkelig støkk i meg. Kan dette blodet fortsatt komme fra tappen? Er det mulig at det kan komme såpass mye blod fra tappen, eller er dette fra livmoren og som jeg frykter - mulig ny SA på gang? Har heldigvis ikke vondt foreløpig. Noen som har erfaringer med "tappeblødninger" og hvor mye det kan være?
Har time hos gynekolog i morgen ettermiddag, men det føles som en evighet til.....

veropero
11-08-2010, 11:31
Jeg har hatt en del blødninger, kanskje 8-9 ganger hittil i svangerskapet. Har vært inne på sykehuset til sjekk 2 av gangene, og fått til svar at det ikke kommer "fra graviditeten", men at jeg har en lettblødelig livmortapp.
Har blødd friskt, med noen klumper innimellom. Som regel gått over innen neste toalettbesøk, aldri blødd "mye".
Så det er nok ikke noe å bekymre seg over. Jeg har hele tiden fått høre at det ikke er grunn til bekymring så lenge man ikke har smerter eller (senere i svangerskapet) merker mindre liv.

Men, det er alltid bedre å ringe lege en gang for mye enn for lite, så dersom du er veldig bekymret bør du ta en telefon :)

Lykke til :)

VilBliMor
11-08-2010, 11:36
TUSEN TAKK for oppmuntrende svar. Er et nervevrak nå. Må bare komme meg gjennom denne dagen og i morgen formiddag og så vet jeg jo at jeg får et svar i morgen når jeg skal til UL, bare håper svaret er som jeg ønsker!
Tar gjerne imot andres erfaringer også - hyggelig å høre at det har gått bra med deg hvertfall, veropero :)

Nilla
11-08-2010, 14:40
Hei.

Jeg er kortere påvei en deg, men startet å blø på lørdag, og da relativt mye med masse koagulert blod. Måtte bytte flere bind og var helt sikker på at det var over for denne gangen. Mandag dro jeg på en privat UL og får konstatert med engang at det er et stort blodkar i livmorhalsen som blør. Det er ikke blod inne i livmoren og det er et fint foster å se som er innbakt i tykk slimhinne. Alt vel så langt. Dette er mitt fjerde barn og dette har aldri hendt meg tidligere, men hun sa at 30 % av alle velskapte barn, så hadde mor blødd mindre eller moderate blødninger i svangerskapet.

Så, konklusjon; en blødning er bare en blødning til det motsatte er bevist.

Mine beste ønsker til deg!

VilBliMor
11-08-2010, 14:51
Tusen takk for flere oppmuntrende ord, er så godt å høre om noen det har gått bra med som også har blødd, og du blødde tydeligvis mye mer enn meg, jeg fylte jo bare et truseinnlegg... Krysser fingrene til dommedag i morgen, gruegleder meg til å få svar!

Ælis
11-08-2010, 22:22
Tusen takk for flere oppmuntrende ord, er så godt å høre om noen det har gått bra med som også har blødd, og du blødde tydeligvis mye mer enn meg, jeg fylte jo bare et truseinnlegg... Krysser fingrene til dommedag i morgen, gruegleder meg til å få svar!

Hei hei :)

Jeg tror du kan ta det med ro :)
Jeg har blødd brunt, rødt, koagulert. Til og med blødd ut en pakke med bind iløpet av en dag:urk: Det har vært så ille at jeg har gått til UL hver uke på sykehuset for å få oppfølging. Jeg er 11 uker i dag, så dette har pågått i halvannen mnd.
Men hver gang jeg har vært på UL er denne spira med bankende hjerte der:glis:. Skulle dette utarte seg til en SA vil det komme enorme smerter når vi er så langt på vei, og det vil også blø mye ifølge min lege. Jeg forstår du er engstelig. Jeg har selv ny UL i morgen, og er like nervøs HVER GANG!! Ønsker deg lykke til, og håper og tror det beste :)

VilBliMor
12-08-2010, 16:48
Da har jeg vært hos legen, og det var dårlige nyheter. Fosteret hadde dødd i uke 9, dvs for 1-2 uker siden, så har fått med meg tabletter som skal tas for å få det ut, så for meg var dessverre blødningene og utfloden dårlige tegn (igjen)...

veropero
12-08-2010, 17:43
Ånei.... :leiseg:

Det var trist å høre. Hadde håpet det skulle være en ufarlig blødning.

:stakar:

Nilla
12-08-2010, 22:32
Det var veldig leit å høre!

Det kommer til å gå til slutt. Se til å få hjelp for mulig habituellabort problematikk.

En stor klem til deg fra meg