Vis full versjon : Til dere som har barn fra før:
Det er jo et alvorlig tema dette, SA og MA. Og det er vondt når det skjer, man tror jo ikke at man noen gang skal komme over det. Snakker av egen erfaring her.
Jeg går rundt og tenker mye på dette, og vil gjerne vite hvor mange som har opplevd det - det vil være en interessant statistikk ihvertfall.
LilleNuff
06-05-2003, 12:34
Jeg venter barn nr 2 og har ikke opplevd noen form for abort.
Tidl. bruker
06-05-2003, 12:44
Jeg har ingen barn ennå, men har hatt SA.
Solveham
Jeg har ikke opplevd hverken MA eller SA. Venter barn nr 2 nå.
Jeg har hatt en MA og en SA :(
Liten trøst er at jeg nå er gravid med tvillinger :)
Klem Anki
15+2
Filifjonk
06-05-2003, 13:54
Å si at jeg har hatt en SA er feil, da jeg faktisk har hatt 5 totalt. 4 av disse kom som perler på ei snor med en måneds tid i mellom hver.
Venter nå barn nr 3.
Tenkte nok mye på disse SA'ene i begynnelsen av pågående svangerskap, men etter fullgåtte 12 uker har jeg tenkt lite på de. Er faktisk kommet over dem i og med at jeg nå har hatt et relativt greit svangerskap til nå og føler at det skal gå bra helt til siste slutt.
Jeg har ett barn fra før, problemfritt svangerskap, og ingen sa eller ma. I dette svangerskapet hadde jeg store blødninger mellom uke 9 og 14, heldigvis gikk det bra, og nå er jeg i uke 25, uten blødninger. Så svangerskap kan være forskjellige!
Hadde en MA mellom jr. og denne jeg venter nå....
Hadde en SA før nr1. Har nå to utafor magen og er 34+2 med en i magen:)
jeg har heldigvis ikke opplevd noen av delene. Er gravid for andre gang i 4`de mnd + at jeg har ei nydelig datter på 6.
Så jeg er vist en av de heldige jeg.
Jeg er gravid for 7 gang, har et levende barn på 14 mnd samt er nå 30+1 med enda en gutt.
De andre barna har jeg mistet i SA.
ett barn fra før, ingen MA og SA
Gretchen
07-05-2003, 15:25
Jeg krysset av for en SA.
Sannnheten er at jeg har hatt 3 Ma og 4 SA, tilsammen 7.
Har også fått ett dødfødt barn i uke 30 (28/12-00)
Dette er noe jeg ikke pleier å snakke om på disse sidene for jeg var at mange blir engstelige når de hører om slike som meg.
Jeg har heldigvis også ei frisk og sunn jente på 4 1/2 år, men det er temmelig nøyaktig 6 år siden jeg ble gravid første gang, og har tilsammen hatt 10 kortere eller lengre svangerskap.
Krysser fingre for at jeg skal holde ut de siste 15 dagene også !
Hilsen k-15
har hatt to tidligaborter, en SA og en MA. Den eneste plagen har vært å gå rundt å være dårlig i en måneds tid uten å oppnå resultater. Har ett barn og er nå 21 uker på vei med nr. 2. Da forsøkene startet da jeg var 37 (er nå 40) var det forventet at det kunne skje noe slikt. Er glad for at jeg er så fruktbar jeg. Føler ikke at jeg har tapt/mistet noen barn. Så tidligaborter er ikke noen traumatisk opplevelse for alle, noe annet må være å miste et barn når magen har begynt å vokse og du kjenner liv.
Dagmar (21+2) og småen 17 mnd.
Hadde en SA måneden før jeg ble gravid med nr. 1. Er nå i uke 33 med nr. 2.
snowflake
07-05-2003, 19:00
Er gravid for tredje gang og har ikke opplevd noen av delene, men med min første trodde legen at det var en MA, men der tok han skammelig feil :D
Snowflake
Jeg er gravid for andre gang, og har heldigvis ikke opplevd noen av delene. Blødde litt i begynnelsen av dette svangerskapet, og fryktet en SA, men er veldig gravid fremdeles, nå fem måneder etterpå. :)
Tidligere Bruker
08-05-2003, 00:21
Jeg har snart 6 unger, og hadde en MA første gang jeg ble gravid.
:mervink:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.