PDA

Vis full versjon : Et nytt liv.... (laangt...)

LiJi
13-08-2002, 05:35
Må bare lufte noen tanker i natten...

Sitter våken som bare det, og nyter musikk fra en kurdisk satelitt... Jeg slengte meg på sofaen da jeg kom hjem i fem tiden, og den som snorket til nesten 22.00 det var meg... Var litt forbauset over hvor lett det var. Men nå er jeg våken, og veslejenta også. Hun romsterer fælt til tider, og du verden så gøy det er når hun sparker og jeg svarer med å trykke tilbake og hun sparker til igjen for å si "Hei på deg der ute..."

Min kjære mann er på tur, men han ringer hver dag for å høre hvordan "vi" har det. Jeg er så utrolig glad i han, og evig takknemlig for at jeg fikk muligheten til å bli kjent med han for ganske nøyaktig 2 år siden. Så mye har forandret seg bare på disse to årene for min del. Det er ikke så lenge siden jeg satt på loftet med noen av mine egne "gamle" leketøy fra da jeg selv var liten og nærmest hadde gitt opp tanken på noensinne å få oppleve noen annens barndom enn min egen.... Både jeg og min mann er 38 i år."Life starts at 40" sier han til meg. Den beste tiden i mitt liv har jeg hatt fra jeg traff han!
(Jeg elsker deg min kjære!)

Han har gitt meg troen på at det faktisk finnes trofaste og
seriøse menn. . Hvordan kunne jeg vite at jeg måtte helt til Gran Canaria for å møte han?? Ikke visste jeg at jeg måtte reise helt til Afrika for å finne drømmeprinsen... Endelig har jeg funnet en mann som setter familie og barn høyt! Høyere enn status og penger heldigvis. Han har aldri vært redd for å påta seg ansvaret med et barn, heller ikke redd for å vise meg at jeg er kvinnen i hans liv. Det unner jeg alle å få oppleve! Det å føle at noen virkelig setter pris på deg, at uansett om man har en dårlig dag så er han der alltid.

Alt dette gir meg en overveldende følelse av lykke! Nå sitter jeg jo her og savner han da, men det er ikke så lenge til han er tilbake. Den dagen jeg kjøpte barnevogna begynte
det å sige inn at snart..snart skal vi starte et nytt liv sammen. Et liv jeg har lengtet etter så lenge, nemlig det å få lov til å bli en familie! Min mann har laget plass til barnesenga ved fotenden av dobbelsenga vår. Seng, bilstol og mer skap-plass er det som står for tur før veslejenta kommer. Nå skjønner jeg hvor mye jeg har prøvd å fortrenge dette savnet, med masse jobbing og interesser som har tatt all tid. Nå har jeg masse tid til å nyte gleden som kribler i meg...
Vi diskuterer fortsatt navn på vår lille prinsesse, men vi liker begge navnet Yvonn.... Vil bare si lille venn, at VELKOMMEN skal du være!!
Jordmora sier jeg har vært heldig i svangerskapet så langt! Ingen plager annet enn ofte turer på do og at jeg kjenner tyngden i bena etter en lang dag på jobben. Men jeg klager ikke, føler meg sprek som en fole og har masse energi. Jeg diskuterte litt med jordmora om hun mente at jeg trengte å gå på fødselsforberedende kurs. Jeg liker å ta ting på sparket sa jeg, og jeg har også bestemt meg for å føde uten smertestillende. Selvfølgelig utifra hva som er forsvarlig underveis... Jordmora sa at noe kurs trengte jeg ikke hvis jeg ikke følte behov for det selv. Det som er viktig er at man stoler på seg selv, og "eldre" mødre har ofte et tryggere ståsted utifra livserfaring enn de yngre mente hun. Så jeg gruer meg ikke til fødselen, den er for meg
punktum for en lykkelig epoke og starten på den neste...
Mvh LiJi

Tifa
14-08-2002, 19:30
Er det ikke rart hvordan ting faller på plass i livet?

Ble kjempebeveget av innlegget ditt, og følte meg veldig "hjemme" på en måte, selv om situasjonene våre er veldig forskjellige. Selv er jeg "bare" 23 år gammel, og måtte bare to hundre meter utenfor inngangsdøra for å møte min fantastiske samboer og forlovede, men allikevel skjønner jeg så godt hvordan du føler deg.

Jeg hadde ganske nylig avsluttet et fire år langt forhold til mannen jeg trodde jeg skulle tilbringe livet sammen med. Han og jeg hadde prøvd i over halvannet år på å bli foreldre, og når ikke vi fikk det til til tross for lang prøving og en del tester (som alle var i orden...), så gikkjeg liksom utifra at det å bli gravid var noe som kom til å bli vanskelig for meg. Og ikke trodde jeg stort på at jeg ville finne mannen i mitt liv heller, når forholdet som føltes så riktig falt i grus.

På en måte hadde jeg innstilt meg på et annet liv, jeg. Gjenopptok kontakten med venner som hadde glidd vekk fra meg, innredet leligheten slik at den var perfekt for meg og pusekatten min, og begynte så smått å trives som singel og så med spenning på fremtiden der jeg skulle være uavhengig og litt "egoistisk". Planene og mulighetene var mange, og alt så lysere ut, når jeg endelig hadde skjøvet vekk skuffelsen over å ikke få til å bli gravid og ensomheten av å brått være alene uten noen å dele hverdagen med.

Og så, når jeg endelig trivdes og var instillt på et liv som singel, da dukket han opp, mannen min. trodde først det bare var en spennende forelskelse, og kastet meg uti flørting og avtalte en "date" med ham. Nå som jeg er singel kan jeg jo kikke litt på hva livet har å tilby, tenkte jeg. Aldri hadde jeg vel trodd at han skulle få meg til å falle så totalt som jeg gjorde. Borte var alle tanker om en singel fremtid, og leiligheten ble raskt ominnredet slik at han kunne flytte inn med sine ting. Kort tid etterpå fant vi ut at vi skulle bli foreldre, noe som virkelig gjorde alt perfekt, og nå bare noen få måneder senere, trives jeg som fisken i vannet og føler at livet er mer komplett enn det har vært noen gang før.

Rart hvordan lykken faller i fanget på en når en minst venter det, egentlig.

Heldige er vi ihvertfall, begge to.

Klem fra Tifa (på besøk fra novemberklubben.)