Vis full versjon : Ikke en gang til...
Jeg gleda meg sånn til å komme hjem og kose meg med siste utgave av bladet Gravid, men måtte en tur på do først. Der fant jeg blodig utflod igjen... Jeg er så redd for at noe er galt nå, det er andre gangen jeg har blodig utflod på under en uke... Mannen min er bortreist, men når han kommer tilbake skal vi bestille time hos lege for å høre hvordan det står til med nurket... Jeg er så nervøs... Det var ikke sånn jeg hadde forestilt meg graviditeten... Jeg skulle jo bare gå rundt og kose meg og nyte tilværelsen, ikke være redd for at noe er galt... Gubban jeg har grått så mye at jeg ikke har krefter igjen...
Uff, stakkar deg, jeg hadde også blitt litt redd, men det er jo ikke sikkert det er noe galt, jeg har hørt at det er noen som blør under graviditet uten at det er noe galt. Så vi får krysse fingrene for at alt er bra med nurket...
Kjempe klem fra
Sender deg massse :stakar: :stakar: :stakar: og xxxxxxxxxxxxxx alt jeg har for at det går bra med deg og din lille:baby:
Selleri, jeg synes du må komme deg til en ultralydundersøkelse så fort du kan.
Dersom fastlegen din har ultralydapparat holder det jo med en time hos ham, men hvis ikke ville jeg bestilt time hos en privatpraktiserende gynekolog eller lignende.
Blødninger skal ikke være farlig så lenge de ikke øker, og ledsages av smerter, så sannsynligvis kan du ta det med ro. Men det er ikke noe morsomt med sånne opplevelser, og det eneste som kan få deg til å puste rolig nå er å få se at nurket er på plass, og har det bra.
Prøv å ta det rolig - dette går sikkert bra. Men kom deg til ultralyd, så får du vite det helt sikkert!
Stor trøsteklem fra
Vi skjønner nok alle så inderlig godt hvordan du har det nå, Selleri. Man VET jo at det ikke er uvanlig i det hele tatt å ha små hormonblødninger tidlig i svangerskapet, men hva hjelper det å vite det, når man samtidig vet hva det KAN føre til også...
En venninne av meg hadde stadig små blødninger de første 3 månedene. Hver gang lå hun oppløst i tårer på sofaen, ringte legevakt og fødeavdeling og jordmor, fikk ul og undersøkelser, og ble gang på gang beroliget. Hun fikk bare beskjed om å ta det helt med ro, ligge mest mulig på sofaen, samt avstå fra sex de første 3 månedene. I dag har hun en rødhåret rabbagast på 15 måneder. :)
Hvor lenge er det til mannen din kommer hjem? Hvis det enda er en stund til, synes jeg som Mammami at du skal prøve å få deg en time med ul. Ikke fordi det i seg selv gjør noe fra eller til, men det kan i hvertfall berolige deg! Det er jo helt forferdelig å gå rundt med skrekkscenarier i hodet... kan man bli helt koko av. Ta evt. med deg en venninne (som kan vente på venteværelset) og kom deg til en lege. Nurket trenger at mammaen puster rolig!
:klem:
Tidl. bruker
09-09-2002, 23:28
Ikke sikkert det er noe farlig men du bør få deg undersøkt. jeg sliter med blødniger som med førstemann. Så denne gangen tar jeg det mer med ro heldigvis.;)
Skjønner at du er urolig og engstelig! :(
Sier som Camelia og Mammami at du skal ta en tur innom lege så snart du kan. Da kan du jo få bekreftet at alt står bra til med det lille nurket og slipper å gå og være urolig!
Krysser fingrene mine for deg og den lille i magen!
:klem: fra oss!
8+3 i dag!
Dette er nok ikke lett for deg, men jeg krysser alt!!!
Dette går bra!:klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.