Vis full versjon : Hvor stor var babyen deres på UL???
Jenta vår var hele 25 cm lang,hodemålet var 48(det er vel 4,8cm det???),magemål 44 og fotmål 30. (fotmål var ihvertfall inne i foten,målt på beinet!)
Hodemål er overflaten på hodet,magemål det samme...(bare magen,da...)
tror ihverfall det er sånn...
Klem Hanne 19+0
Jeg tilhører Aust-Agder og på sykehuset der måler de bare hodet.
Og hodemålet på babyen vår var 44 mm noe som tilsvarte akkurat 18 uker.
Fikk du forandret terminen din?
Så koselig at dere fikk vite hva kjønnet var. Jeg spurte, men den lille var slett ikke villig til å vise hvem h?n var.
Lilli3 og babyen 19+0
Har ikke fått alle mål og sånt enda. Teknikerne gjør alt sånt, men sier ikke så mye -- informasjonen blir videresendt til jordmor så jeg får detaljer ved neste besøk (som ikke er før 1. oktober). Det er sånn de gjør det her!
stratos & nr. 2 19+1!
Hei!
Jeg var på ultralyd 2 august så det er jo en stund siden (12+2) men da var ihvertfall babyen 5,9 cm og hodemålet var 20 mm.
Skal på ny ultralyd 15 oktober og får nok noen helt andre mål da... Det er utrolig hvort fort de vokser!! Har et par bøker som forteller hva som skjer i magen uke for uke og synes det er veldig artig å lese i de. Man får ihvertfall omtrentlig greie på hva som foregår der inne.
:findag:
Tidl. bruker
10-09-2002, 12:31
Jeg var på UL når jeg var 17+5. Da var hodemålet til den lille 43mm. Lårbenet var 24 mm. Og magen var 38 mm Men hvor lang H*n var, vet jeg ikke.
Her er målene jeg fikk oppgitt (bruker fagspråket, for jeg husker ikke hva som betydde hva??! Så bare føl fri til å oversette.... :p );
BPD; 45
MAD; 41
Femur; 27
Var på ultralyd 03.09 jeg! :) Og der var søtnosen min....lille gutten! :hjerter:
Her er målene mine.. Aner ikke helt hva alt er, men BPD tror jeg er hodemål :)
BPD: 44
MAD: 40
FEMUR: 27
Jeg var på UL 2/9, og den dagen var jeg 18+0 :)
:klem: Sessa 19+1
Tidl. bruker
10-09-2002, 14:06
BPD er hodemål
MAD er magemål
FEMUR er lårbenet
Guttemor
10-09-2002, 15:29
Vi var på ultralyd i går, og jeg var da 18+3
Hode: 45
Mage: 44
Lår: 31
Guttemor 18+4
Ultralyd i dag:
Hode: 42
Mage: 39
Lårben: 24
Fikk skjøvet termin en uke frem og er nå 17+4
Ellers fikk jeg kryss på alt og 4 kammer i hjertet :)
Hode: 36
Lårbeinet; Husker ikke helt, men tror det var 13? Kan det stemme?
Ble satt tilbake ca 3 uker jeg :uff:
jeg veit, er på jobb nå, og bildene (som er nøye studert) ligger igjen hjemme. Sambo måtte vise kameratene lille nurket vårt :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.