PDA

Vis full versjon : Har så vondt :(

*spretten*
07-05-2003, 13:16
Jeg har så vondt i magen,kjennes ut som kraftig menssmerter. Av og til stikker det litt i sidene men for det meste så gjør det vondt helt nede på magen,på midten.

Er veldig ubehagelig! Og plagsomt for jeg går med dette nesten hele dagen. Men det gjør mest vondt om kvelden.

Er veldig oppblåst også.

Er dette normalt? Eller kan det være graviditet utenfor livmoren?

Tull pia
07-05-2003, 18:19
Hvor langt er du på vei? svangerskap utenfor livmoren kan du ikke gå med lenger enn at fosteret er mellom ca 5-9 uker gammelt, for da blir fosteret for stort til å være i egglederen, for det er der den er ved svangerskap utenfor livmoren. De fleste merker dette rundt uke 5-7. Smertene du har kan også være som du sier luft smerter hvis du har problemer med å få ut lufta, disse smertene kan være veldig vonde. En annen ting det kan være er at livmoren utvider seg og at det du kjenner er at livmora strekker seg. Eller det kan være en urinveisinfeksjon, hadde selv det for noen uker siden og det var veldig vondt midt i magen, helt nederst. Mange tanker dette om hva det kan være, men jeg er ingen lege. Så jeg råder deg til å ta en tlf til føden eller din jordmor/lege og snakk med dem. Du må ikke gå å bekymre deg for da blir det bare verre. Lykke til og du skal de at det ikke er noe farlig.:stakar: :stakar: :stakar:

Filifjonk
07-05-2003, 22:25
Synes det høres ut som symfysesmerter jeg. Ligger helt nederst i magen rett over symfysen-skambenet? Og er verst om kvelden..
Er det som et stramt, sårt bånd på en måte? Fra side til side og ganske stabil murring som gradvis øker utover dagen og kvelden?

Vel kan du svar ja på alt dette så har du nok kommet i første stadium av bekkenløsning. Leddbåndet ditt midt forand på symfysen har blitt så mykt at det strekkes, det er dette som forårsaker smertene. Har du fått det forand kan det godt være at du får det på sidene og bak også. Så oppsøk lege du, først som sist og be om å få behandling hos fysioterapaut.

Om du har spørsmål om bekkenløsning kan du sende meg en PM, eller foreta et søk på forumet. Det er skrevet masse om temaet tidligere.