Vis full versjon : Lav hjertelyd :(
Jeg har hatt magesmerter (litt mer enn det som er normalt) i et par uker, og var i dag på tidlig innvendig UL for å sjekke det ut. Er ca 6 uker.
Da lege nr 2 endelig fant fosteret (lege nr1 fant ingenting, så jeg knakk jo sammen allerede da :( ) sa han at hjertelyden var for lav, altså det var under 100. (Den skal vel ligge på ca 130 så tidlig.)
Noen av dere som har opplevd det samme? Har sjekket masse på nett i dag, og sånn jeg forstår det så kan det kanskje tenkes at det er fordi det er så lite ennå.. men er jo veldig usikker da!! :sparke:
Ble 50% sykemeldt ut neste uke, og på sykemeldingen står det "truende ab". :trist:
Skal på ny kontroll om 14 dager, så nå må jeg bare sitte her og være nervøs.
Kan bare legge til at jeg nettopp har registrert meg på nytt her inne, er egentlig medlem fra 2001. Skal fikse en signatur! For jeg håper håper håper at jeg blir... :lei_seg:
Har dessverre ikke noen svar til deg, men vil gi deg en :klem: Skjønner godt at der var tøfft i dag, og kommer sikkert å bli vanskelig i de neste to ukene. Håper at alt ser bra ut på neste kontroll og at du får bli her inne lenge til
Håper også at du får bli her. :klem:
Tingelinn
22-09-2010, 17:17
Hei,
Jeg har også vært på UL i dag, og da ble det ikke sett på hjertefrekvens i det hele tatt. Jeg fikk beskjed om at så tidlig så var det ikke lett å se noe som helst. Jeg tror også mange som er på UL når de er 6 uker ikke ser hjerteslag i det hele tatt, for hjertet starter ikke å slå før 5+4, og veldig mange blir forskjøvet en uke eller to på UL.
Tusen takk for støtten!
Jeg håper virkelig at det er fordi det er så tidlig. Vi har prøvd i tre år, og jeg blir bare så ufattelig trist hvis det nå skulle gå galt. :(
De så jo tydelig hjerteslagene, og hørte dem også (tror dette er lettere når det er innvendig UL) , men det var ikke noe god rytme, eller, dvs det var ikke høy nok frekvens, om jeg skal si det sånn.
Jeg fikk jo videre ingen gode svar på magesmertene, men det kan jo være ligamentsmerter.. ikke godt å si. Jeg vil jo bare at det skal gå bra!!
Tusen takk igjen for svar. :klem:
Jeg vet ikke hva de skal være, men for noen uker siden (jeg er 11 uker nå) stod det på min side på www.barnimagen.com (http://www.barnimagen.com) at embryoets hjertefrekvens skulle ligge på ca 65...
Jeg var på UL i uke 7. Alt så ok ut, men gynekologen nevnte at de ikke så på så mye annet enn at hjertet faktisk slo ettersom hjerteaktiviteten/rytmen var litt ujevn så tidlig i svangerskapet.
Jeg fikk jo videre ingen gode svar på magesmertene, men det kan jo være ligamentsmerter.. ikke godt å si. Jeg vil jo bare at det skal gå bra!! Jeg hadde veldig mye menslignende smerter og ligamentsmerter i den tiden du er i nå,
så krysser fingrene for at det er helt normale smerter du kjenner. :klemme:
Fransiscka
22-09-2010, 21:58
Jeg vet ikke hva de skal være, men for noen uker siden (jeg er 11 uker nå) stod det på min side på www.barnimagen.com (http://www.barnimagen.com) at embryoets hjertefrekvens skulle ligge på ca 65...
Jeg vet jeg så det der jeg og, men fikk beskjed av andre her inne at det skyldtes en feilskriving, og at det skule stå opptil 165.
Tror det stod i teksten og at hjertet slo mye raskere enn en voksen...
Jeg vet jeg så det der jeg og, men fikk beskjed av andre her inne at det skyldtes en feilskriving, og at det skule stå opptil 165.
Tror det stod i teksten og at hjertet slo mye raskere enn en voksen... Det skulle stått 165 ja.. :)
Tror det stod i teksten og at hjertet slo mye raskere enn en voksen...
Ok :)
Jeg syntes det hørtes litt lavt ut skjønner, men tenkte at det sikkert var rett. Takk for oppklaringen :)
Tusen takk igjen for svar.
Jeg har tenkt og grublet mye i kveld, og har funnet ut at jeg skal ringe en jordmor i morgen.
Jeg er litt mer positiv nå ettersom jeg ser hva dere skriver, men likevel, jeg dobbeltsjekker.
Leger er kanskje ikke alltid like følsomme, og hele undersøkelsen ble jo dobbelt så kjip som den kunne ha vært, iom at den første legen ikke fant noe, og dermed konstaterte at det måtte være svangerskap utenfor livmor. Det presterte han faktisk å si før han fikk tak i en annen lege.
Nei, jeg får prøve å sove godt i natt, og krysse fingrene.
Det er godt å være her inne igjen, og spesielt nå, kjenner jeg! :) :klem:
Godnatt alle sammen.
Lurer på hvordan det går med Skine, jeg :)
jeg var på ul i uke 5-6.de lette ikke etter hjerterytmen da den
er veldig vanskelig å finne og er ustabil så tidlig.veldig ofte vil de ikke lete etter den for det gir ofte mer bekymringer enn glede så tidlig:snill:
det kan jo også være du ikke er så langt på vei som du trodde.
etter mensen å dømme var e 6 uker på vei men e hadde ustabil eggløsning så e var bare 5 uker på vei ca.får ofte forandret termin når en kommer til ul i uke 18
krysser fingrene for at spiren gror og klamrer seg fast:snill:
Hei alle sammen! :)
Takk for alle svarene!
Jeg kom tilbake på UL etter 14 dager, og da var alt i orden.:snill: Fin hjertelyd, og alt så bra ut, heldigvis!!!
Og tenk da sa legen at dette jo sikkert var pga at det var så tidlig første gangen. Hallo, liksom! Han kunne jo kanskje ha sagt det første gangen.. Min bror Googlet masse etter den første UL'en, og fant masse informasjon (dog fra utenlandske sider) om hvordan hjerterytmen utvikler seg fra begynnelsen, og dette vet de tydligvis ikke nok om i Norge. :himle:
Jeg ble jo megastressa i begynnelsen, han skrev jo tilogmed "truende abort" på sykemeldingen min, og det gjør jo noe med en gravid og ikke minst hormonell frøken.
Men nå er alt i skjønneste orden, jeg er snart 12 uker, og begynner å slappe av litt.
Next; presentere seg og kunne bli mer aktiv, nå som jeg tenker at det går fint.
Takk for all støtte!
:snill:Kristine
Så godt å høre Skine, masse lykke til videre! :klemmer:
Så godt å høre at alt er bra Skine :)
Masse lykke til videre i svangerskapet :)
Sittet med klump i magen og lest innleggene dine Skine, og må bare si at jeg er så glad på dine vegne at alt står bra til! :) Stoooooooor klem til deg og den lille!:klemme:
...og et realt spark bak til den dustete legen...:kone:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.