PDA

Vis full versjon : Så ble jeg sykemeldt da...

MøreMia
09-09-2002, 22:57
... og godt var det, nå er ryggen ikke god å ha med å gjøre. I forrige uke lå jeg på gulvet og gråt. Tenker med gru på om jeg klarer å presse dersom den skal bli like ille under fødsel :(

First things first!
Vært på kontroll og alle tall er som de skal.
Pjuskelusk har fortsatt "jentelyd" på 150, nei nå er spenningen til å ta og føle på dere... :p

Har vansker for å fortelle akkurat hvordan jeg har det når jeg sitter inne hos legen, har en tendens til å si at "jotakk, bare bra" selv om jeg til tider må krype over gulvet for å komme meg fra A til B... :uff:

Legen var heldigvis i det hjelpsomme hjørnet i dag og la nesten sykemeldingen i hendene på meg. Spurte om jeg ikke syntes det var lurt å trappe ned litt på arbeidsmengden hvorpå jeg svarer at joda, kanskje det hadde vært godt med 1 fridag i uka...? Tenker vi sier 50% jeg, sier legen og slår med klubba i bordet!
MøreMia blir henrykt, er det så enkelt??? Har aldri vært nødt til å be om sykemelding før jeg!

Nå skal vi prøve slik til neste kontroll 30/9. Blir prolapsen forverret kommer han til å ta kontakt med sykehuset for vurdering med tanke på evt. sectio :leiseg:

Tar ikke sorgene på forskudd, men håper virkelig at jeg slipper keisersnitt :uff:

Kattemor
09-09-2002, 23:49
...for legen din!

MayaM
10-09-2002, 01:01
Jeg kan med hånda på hjertet si hvor vanskelig det er å be om full sykemelding. Bare spør de inne på oktoberklubben. Jeg brukte laaang tid på å finne motet. men jeg er kjempe glad den dag i dag for at jeg endelig klarte det. Nå merker jeg hvor mye bedre alt er når jeg kan ta det med ro og ikke minst styre dagen helt selv. Bare det å legge seg ned på og sove litt akkurat når det passer meg.

Så det er bra du har en lege som kan lese deg selv om du ikke klarer å si det rett ut.

Får håpe ryggen din blir bedre nå, og hvis ikke så må du ta hensyn til deg selv.

Legen min sa en ting som lett kan bli glemt:

Du skal ha et liv etter fødselen også, og da trenger du kroppen din"

Nikken
10-09-2002, 01:20
Vi jenter skal ofte være verdensmestere i alle grener - er gla` du fikk sykemelding MM! Rug og kos deg nå! :klapp:
Min lege og jordmor har bare vært helt utrolige der - jeg har heller ikke bedt om sykemelding, men her sitter jeg! Og jeg hadde ikke fungert i jobben min nå, det er hvertfall helt sikkert!

Og så lurer blonde-Nikk; hva er sectio? Keisersnitt, eller..?

Nå som du skal være hjemme kommer vi vel til å kjenne barselkake-lukt helt ned til Østlandet, tenker jeg!:cool:

Kame
10-09-2002, 01:35
Hurra Mia! :klapp: Bra legen din har vett til å passe på deg!

Tenk hvor deilig det skal bli å sove lenge om morgenen - jeg tror 50% sykemelding er ganske så kjekt - når jeg engang (host, kremt) får det, så skal jeg sove lenge, jobbe fra 10-14 (så jeg rekker lunsjen, seff! :D ) og gå på cafe med venninner etterpå!

(Det er jo lov å drømme....)

Du får være kreativ og dele gode ideer med oss de gangene ryggen er så bra at du orker å gjøre noe morsomt!

God bedring, pass på ryggen så du klarer å pressssssssssssse om noen måneder!

Lillian
10-09-2002, 03:03
Det er klart du skal ha sykemelding når du har så vondt!! Ruge nå! :)

God bedring, håper ryggen holder!

Lillehammer
10-09-2002, 11:25
Ha verdens beste samvittighet Møremia! :nuss

Selv er jeg sjeleglad og kjempefornøyd med å jobbe 100%. Satser på å forbli på jobb fram til permisjonen. Er det flere her som faktisk er glad for det samme, eller er jeg alene om den følelsen...? :gal:

Friskushammer og Traktor-Ola (28+6)

skilpadda
10-09-2002, 13:11
Lillehammer: neida, du er ikke den eneste. :) Jeg regner foreløbig med å jobbe 100% frem til permisjonen jeg også (bank i bordet!), og er glad for det. Selvsagt kunne jeg godt tenke meg å ha mer fri (er ikke noe glad i å stå opp tidlig, og det er ikke akkurat morsommere nå enn det pleier...), men ikke dersom det betyr at jeg skal ha det vondt og bli i dårlig form! Det er alltid mye mer fristende å bli sykemeldt enn å bli syk... :D

hilsen skilpadda

Tidl. bruker
12-09-2002, 14:12
Nikkers: Sectio er keisersnitt ja. MM bruker fagspråk må vite...;)

MM: God bedring med ryggen! Ikke godt å traske rundt sånn (les: vralte...), så legen din er en fornuftig person! :D Håper du slipper snitt da. Bedre å :birth: selv, både for :baby: og mamma'n!

Tilden
12-09-2002, 14:22
Ta godt vare å deg selv nå MM og nyt dagene hjemme! Viktig at ryggen er så god som den kan bli når fødselen nærmer seg (og ikke minst når den er over!).

Klem fra Dee og gutta, 30+5
(som har gått hjemme siden uke 21 - DET er kjedelig det!)
:baby: :baby:

Struttemagen
13-09-2002, 16:53
Sier som Nikken:

Rug og kos deg!!:klapp: :klapp:

Det fortjener du!:D