PDA

Vis full versjon : Vondt i "nyreområde" i rygg, og under bh-bøylen frampå...

Attpåskatten
18-10-2010, 22:46
Jeg har i de siste dagene vært mye plaget med vondt (skikkelige smerter, klarer nesten ikke stå/gå) høyt oppe på ryggen på høyre side, og likens på høyre framside, under bh-bøylen eller litt nedenfor. Kan til tider kjennes ut som jeg er "spiddet" tvers igjennom. Smertene gir seg litt når jeg setter meg nedpå, evt. legger meg. Er absolutt verst når jeg går mye, eller står mye.

Hadde litt sånn i sommer også, men da kun på ryggen. Den gangen var jeg redd for nyrebekkenbetennelse, men fikk ikke nok utslag på senkning/crp og urin til at det var det.

Var hos legen tirsdag (da var det ikke vondt), hadde fine prøver da. Skal til jordmor torsdag nå, så skal snakke med henne da.

Men er det noen som har opplevd lignende smerter? Hva kan det være?

Firkløver
19-10-2010, 12:18
Jeg har ikke peiling på nyreproblemer. Men det kan ikke være gallesteiner da? :vetikke:

Jeg slet med gallesteiner etter fødselen sist. For min del kom det i "tak", hadde sinnsykt vondt i 5-10 min mens steinene gnisset seg ut av systemet oppi der. Da taket gikk over, var jeg bare øm og alt kjentes helt fint ut. Men hvis du har mer konstante, langvarige smerter, er det vel kanskje ikke dette du har.