Vis full versjon : Magen strammer sånn
Etter endt arbeidsdag blir magen stiv og vond og strammer så veldig om jeg må gå f.eks. i butikker. Det kjennes ikke som kynnere.
Hva kan det være for noe?
Jeg har det akkurat på samme måte!
Har valgt å tenke at det er kynnere jeg da, siden jeg har null erfaring med kynnere fra sist gang.. Men jeg aner ikke altså. :sparke:
Kanskje det bare er kynnere, men at de oppleves anderledes når man går enn når man ligger (for det er liggende etter ehrm ... ja, at de pleier å komme ellers).
Etter endt arbeidsdag blir magen stiv og vond og strammer så veldig om jeg må gå f.eks. i butikker. Det kjennes ikke som kynnere.
Hva kan det være for noe?
Jeg tenker kynnere likevel. :sparke:
De oppleves kraftigere for hvert svangerskap og kommer jo ofte når man er sliten eller småstresset -som man kanskje er etter endt arbeidsdag og så på butikker. Du har jo kommet et stykke i svangerskapet også. Kanskje kroppen prøver å fortelle noe? Ta det med ro, legg deg nedpå sofaen litt og slapp av.
Ta det opp med jordmor eller lege om det er noe du bekymrer deg veldig for. :klem:
Ja, da er det kanskje det da. :vetikke:
Det bekymrer meg ikke særlig, men er ganske plagsomt når det skjer. De dagene jeg drar rett hjem fra jobb og legger meg på sofaen skjer det ikke, nei ... Satser på at det bare er kynnere da. :nikker:
Det høyrest ut som kynnarar for meg :klemmer:
Fransiscka
20-10-2010, 08:40
Høres akkurat ut som kynnere, ja. Normalt, men veeeeldig ubehagelig...
Ja, da er det kanskje det da. :vetikke:
Det bekymrer meg ikke særlig, men er ganske plagsomt når det skjer. De dagene jeg drar rett hjem fra jobb og legger meg på sofaen skjer det ikke, nei ... Satser på at det bare er kynnere da. :nikker:
Det er slik jeg også har det. Hvis jeg durer på etter jobb, så har jeg det slik. Slapper jeg av, så går det mye bedre. Med en 2 åring i hus har jeg det desverrre slik hver eneste ettermiddag.. Men vi er jo så langt på vei at jeg ikke er noe bekymret.
Men at det er slitsomt og ubehagelig, det er det ingen tvil om.
Elisa 81
21-10-2010, 10:10
Jeg har det helt likedan, og hørte med jordmor om det på onsdag. Hun sa at det var kynnere, og ikke farlig så lenge de ikke var smertefulle. Så jeg har nå begynt å skille mellom disse og de mer smertefulle. Ved stramming skulle jeg bare ta en pust i bakken og fortsette som "vanlig", mens de smertefulle skulle jeg ta på alvor, avslutte det jeg holdt på med og hvile meg. Hvis ikke kom hun til å sykemelde meg fram til termin :himle:
Kynnere ja, prøv å slappe av så mye som mulig, det hjelper, om de er svært ubehagelige kan du ta det opp med JM/lege.
Takk dere. :)
Tok det opp med jordmor i dag, og hun mente også det var kynnere, og at om de bare var plagsomme skulle jeg ikke bry meg videre, men om de ble vonde og/eller regelmessige måtte jeg kontakte føden.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.