PDA

Vis full versjon : KONSTANT tissetreng

fairygirl
01-11-2010, 04:40
Hei!

Blir gal jeg.. Er i uke 21 nå.. I ett par dager så har det føltes som om jeg konstant må på do... Akkurat som om noe presser på nerva som går til urinåpningen.. For det er konstant ubehagelig/følelsen av at det presser/må tisse hele tiden..
Men når jeg er på do,kommer det max 2-3 dråper...
Er VELDIG ille når jeg ligger,og ubehagelig når jeg sitter..

Er så ille at jeg får ikke sove nå..
Følelsen er så ubehagelig.
Jeg har en morkake som ligger foran livmor åpningen.

Noen råd? Trenger sovnen min...

carija
01-11-2010, 08:10
Det at man må mer på do i visse perioder av svangerskapet er helt normalt. Ungen kan for eksempel og presse på urinblæra, slik at man må på do oftere. Det kan man ikke gjøre så mye med egentlig så vidt jeg vet:urk:

Men når du sier at det presser hele tiden og at det bare kommer noen dråper begynner jeg å lure på om det kan være noe annet; som blærekatar eller UVI. Jeg har hatt begge deler(dog ikke under svangerskapet), og for meg startet faktisk begge på denne måten. Dersom det er veldig ubehagelig eller begynner å gjøre vondt, eller at du føler at du må "presse" ut disse tre dråpene, og selv om det ikke kommer mer så føler du at du fortsatt MÅ tisse mer, så bør du kontakte legen din. UVI er ikke bra å ha under svangerskapet, så ikke utsett legebesøket så lenge dersom dette ikke gir seg.

Ellers kan jeg jo bare si welcome to the club når det gjelder hyppig tissing sånn ellers, i perioder må jeg opp 2 ganger om natten for å tisse selv om jeg sørger for å ikke drikke så mye på kvelden og gå på do før jeg legger meg, Sykt irriterende. :rabla: Det har blitt bedre nå de siste to ukene, men slik jeg har forstått det kommer dette til å bli verre igjen mot slutten av svangerskapet når ungen gjerne ligger litt lenger ned.

Håper det ordner seg for deg, og at det ikke er blærekatar eller UVI :klem: