PDA

Vis full versjon : Kviser

Bee
08-05-2003, 18:02
Jeg som aldri har vært plaget med kviser før har tydeligvis fått det igjen nå.... Kan telle alle kvisene jeg har hatt på en hånd, men nå dukker det opp store underjordiske monstre overalt...........
Spiser nesten aldri sjokolade og drikker ikke brus. Drikker mye vann og juice. Vet at det er vanlig når man er gravid, men er det ikke noe man kan gjøre med det?
Håper noen har et godt råd eller to...

Klem fra en litt frustrert Bee (8+4)

Thalia
08-05-2003, 18:47
Jeg er plaget med akkurat det samme og overlever takket være DALACIN. Det får jeg på resept av legen min, og det kan brukes av gravide. Det smøres på huden.
Det er veldig viktig å bruke en fett/oljefri fuktighetskrem beregnet på kvisete hud over, slik at ikke overhuden tørker ut. Det funker kjempebra! Hvis jeg glemmer å bruke det noen dager, kommer det tilbake for fullt.
Anbefales!

Linejenta
08-05-2003, 18:53
Hadde det samme problemet i første halvdel av svangerskapet.. Det er fryktelig irriterende gitt..

Brukte Brevoxyl som fåes respetfritt på apoteket, syntes det funket bedre enn Dalacin..

Du må nok bare smøre deg med tålmodighet (og prøv å ikke klem og pell for mye på dem, det blir arr som tar tid å leges)

Først i uke25-26 tror jeg de begynte å avta, får fremdeles noen men det kan ikke sammenlignes med tidligere...

Det er ingen medisinske rapporter som har klart å finne en årsakssammenheng mellom kosthold og kviser.. Så det trenger du ikke å bekymre deg for.. Dette er hormonelt og arvelig betinget for de fleste av oss..

Sender deg masse tanker, jeg vet hvordan det er..

Klem fra en nesten kvisefri