PDA

Vis full versjon : SF målet har flatet ut

Flode
10-09-2002, 01:48
Var til kontroll på onsdag. SF målet har flatet ut, så jeg måtte tilbake i dag for å måle en gang til. Samme mål. Alt annet er bra. Legen pratet i dag med føden, og de ønsker jeg skal komme til sjekk på onsdag. Forstod de skulle sjekke mengde fostervann, aktivitet i magen ..??? --kommer jo ikke på å spørre når jeg sitter der... :bonk:

Jeg har vært på 3 kontroller hvor de har målt SF, og de to første var jeg i øvre del av grønn, denne gang under rød strek.

Noen som har vært borti lignende evt vet hva de skal teste/sjekke?

Er egentlig ikke noe nervøs i og med at alt annet er normalt, og det spreller rimelig bra i magen, men allikevel.... Lurer jo litt på hva grunnen kan være!! :???: :???:
Likte at legen tok det videre med føden. Ikke alle leger bryr seg like mye har jeg skjønt etter å ha lest en del innlegg her på sidene.

Amasone
10-09-2002, 01:53
Ikke gøy. De er sannsynligvis redde for at ungen ikke vokser. Men da skal du være glad for at de tar vare på deg og sjekker det ut !
Lykke til på kontroll! Får håpe at alt står bra til.

Klem:stakar:

Hege20
10-09-2002, 02:11
Da det skjedde med tanten min for noen uker siden sa de bare at det kunne være noe med at jm og lege målte ulikt. Vet ikke om alle målene er satt av samme person jeg men..

Hun fikk beskjed om å komme tilbake etter 9dager å måle en gang til. Å da var alt her normalt :)

Vær glad de sjekker det ut så du slipper å tenke på det. Er mange leger som ikke er helt med på ting :uff:

Klem Hege20 som venter :baby: i November :D

Kame
10-09-2002, 12:02
Ei venninne opplevde at hun måtte til ny UL for å sjekke om fosteret vokste. Det viste seg at alt var helt ok, hun var bare "feilmålt" av en annen JM enn hennes vanlige.

På min kontroll hadde jeg også gått ned 1,5 cm på 1,5 uke - men da var det to forskjellige målere, og iom at jeg ligger godt over streken (og tildels over - hehe) ble det ikke gjort noe mer med saken.

I tillegg så kommer det jo litt an på hvordan babyen ligger i magen - jeg ser store forskjeller på magen min om h*n ligger i tverrleie (med stumpen rett ut på en side av navlen min) eller i hodeleie (hvor magen synker litt nedover).

Men - enig med de andre - det er bra å sjekke en gang for mye enn en gang for lite! Sikkert ingenting å bekymre seg over, men kjekt å ha bekreftet at alt er bra!

Lykke til :)

Nusse
10-09-2002, 15:26
I forrige svangerskap var jeg ute for det samme som deg, selv om jeg var i 24. svangerskapsuke. SF-målet flatet litt ut, og jordmor bekymret seg litt for det. Jeg fikk komme til føden og fikk skikkelig kontroll for å se at alt var i orden. De tok ny ultralyd, og i tillegg en såkalt Doppler-test som viste blodgjennomstrømmingen i navlestrengen. Dette for å se om babyen fikk nok næring. Alt var i skjønneste orden hos meg, det var bare babyen som lå litt diagonalt i magen slik at SF-målet ikke ble så stort. Om du har god plass i bekkenet kan også bety noe, det ble vist at jeg hadde god plass til babyen.

Alt er sikkert i orden, men lykke til!!!!

:baby: :baby: :baby: :baby:

Hilsen Nusse på besøk fra marsklubben

Flode
13-09-2002, 16:28
Tenkte bare jeg skulle si hvordan det gikk.

De sjekket hjerte frekvens, og tok ny UL. Der ble ungen målt til å være 12% mindre enn snittet; som jo er helt normalt. Målte også gjennomstrømmingen i navlestrengen og mengde fostervann.

Alt var helt fint :klapp: :klapp: :klapp:

Må alikevel komme tilbake om 2 uker for å gjøre samme test, for å sjekke om ungen fortsetter å vokse. Den bør helst følge kurven den er inne på nå (rett under rød strek), evt komme over...!!

Uansett, så lenge alt er bra så er jeg glad :D

MøreMia
13-09-2002, 16:35
Kjempefint! :klapp: :klapp: :klapp:

Amasone
13-09-2002, 17:18
Flott at du får komme tilbake, slik at du er sikker på at alt er som det skal.

Lykke til !!!!!!!:klapp: