PDA

Vis full versjon : Sykemelding og samvittighet

Amasone
10-09-2002, 02:12
Jeg har vært sykemeldt siden 15 juli, på grunn av søvnmangel, at jeg er sliten osv. Sannheten er at jeg godt kunne ha jobbet i både 50 og 75% stilling, men da hadde jeg vært utslitt når dagen var omme. Derfor ville min lege med glede sykemelde meg. Det jeg ikke sa noe om, var at jeg kom til å tape ca 1300 kr. utbetalt i måneden, hvis jeg ikke ble sykmeldt. Jeg har delt stilling mellom to læresteder, og hadde lønnstrinn 37 på det ene og 27 på det andre. Når jeg ikke skulle fortsette å bli utleid til videregående skole fra 1.august, ville jeg fått 100% av stillingen min i lønnstrinn 27, og ikke 38% som forrige skoleår. Dette ville medføre et tap på 1300 kr. i måneden for meg. Så det var faktisk hovedgrunnen til at jeg gjerne ville sykmeldes.

Dårlig samvittighet for at jeg utnytter systemet - JA, sånn til de grader. Men når lønna kom i august, så hadde jeg ikke tatt med i beregningen at vi har hatt et bra lønnsoppgjør. Jeg var rykket opp til lønnstrinn 42 på videregående. Så da viste det seg at jeg har kommet til å gått glipp av 2400 kr. UTBETALT i måneden, og DET er penger det. Spesielt siden gubben blir uten jobb fra 1.oktober...... Så nå har jeg egentlig ikke så dårlig samvittighet likevel. Bare når jeg kjenner ekstra godt etter....

Det var dagens skriftemål. Håper dere ikke synes at jeg er noen stor synder for at jeg utnytter systemet........:gal2: