PDA

Vis full versjon : Au au au (hodepine)

Tria
20-11-2010, 00:27
De siste ukene har jeg fått mer og mer vondt i hodet, og i går og i dag har det vært helt avsindig vondt (tidligere i dag var det så vondt at jeg kasta opp). Jeg legger meg med hodepine og våkner med hodepine. Jeg ble 100% sykemeldt i går og i dag har jeg mer eller mindre ligget rett ut.

Blodtrykket er ganske høyt (134/98), men hadde høyt BT de siste ukene av forrige svangerskap også (da var undertrykket på 110) men hadde ikke vondt i hodet i det hele tatt da. Paracet hjelper ingenting. What to do? Jeg blir smårar snart. Er slik at jeg ikke tør hoste eller bøye meg, for da gjør det så vondt at det svartner for meg. Nevnte for legen at jeg hadde vondt i hodet, men da (forrige uke, i går fikk jeg sykemelding på bakgrunn av blodtrykksmålingen som ble gjort på skiftestua) var det ikke på nært så ille som nå så vi snakket ikke så mye om det. :sukk:

Fransiscka
20-11-2010, 01:34
Høyt blodtrykk og vondt i hode kan være et tegn på svangerskapsforgiftning, og skal tas på alvor.
Har dere sjekket urinprøven for proteiner, og har du hevelse f.eks i beina?

Trampe82
20-11-2010, 09:07
Jeg har vært igjennom dette. og det uten noe høyt blodtrykk eller noe annet. Ble 40% sykemeldt og det har bedret seg kraftig. Må fortsatt passer på så jeg ikke blir for sliten.

Det første jeg tenkte, var svangerskapsmigrene. I og med at du er kvalm i forbindelser med den. Men så har du og høyt blod trykk. Vanskelig å si og lite og få gjort noe med annet enn at jeg håper lege o.a tar vare på deg og at dere holder det litt under øyesyn, med tanke på svangerskapforgiftning, som nevnt over. Jeg trodde kanskje det var litt for tidlig for slikt..

Tria
20-11-2010, 13:10
På slutten av forrige svangerskap var det helt på grensen til svangerskapsforgiftning. Jeg hadde høyt BT og MASSE vann i kroppen, men ikke utslag på urinen. Ble likevel satt igang (en uke på overtid, dog) grunnet blodtrykket.
Er en stund siden jeg har levert urinprøve hos legen, men jeg merker ikke noe til vann i kroppen så langt.
I dag er heldigvis ikke hodet så ille. Kjenner det murrer, men håper det verste holder seg unna. Fikk ikke sove før klokka var rundt tre-fire i natt pga. hodepinen. :urk:

C3PO
20-11-2010, 18:13
Jeg synes også du skal sjekke om du har fått svangerskapsforgiftning. Da jeg hadde det sist hadde jeg også hodepine som ikke ville forsvinne - selv om den ikke var så sterk. Jeg fikk klar beskjed om at høyt BT og hodepinen var klare tegn på forgiftningen.

Tria
20-11-2010, 21:41
Men kan man få svangerskapsforgiftning så tidlig? Jeg er jo bare 18 uker på vei. Forrige gang, da det ble snakk om s.f, var jeg vel i uke 36.

C3PO
20-11-2010, 21:53
Jeg tror man kan få det ganske tidlig, ja, men du får lese deg frem. Jeg mener å huske at da jeg fikk det sist (uke 37) at det sto mye i litteraturen om folk med tidlig svangerskapsforgiftning.