PDA

Vis full versjon : Tørr ikke ha sex...

*spretten*
09-05-2003, 14:32
Er det fare for å miste hvis man har sex tidlig i et svangerskap?

Jeg er 5 uker på vei og jeg tørr ikke ha sex for jeg er redd for å miste :(
Jeg har lyst til å ha sex men tørr ikke.

Kan jeg trygt ha sex?

Forrige gang vi hadde sex,var rett før jeg testet positiv og da gjor det vondt da han var inni meg. Hva kan det komme av?

5+2

Andrea_mor
09-05-2003, 14:47
Du må huske på det at babyen ligger trygt og godt inne i livmoren med fostervann og morkake, som tåler støt.

Det er ikke noe farlig å ha sex i svangerskapet. Dere må finne ut hvilke stillinger som er best for dere under graviditeten.

Du er i hvertfall ikke den eneste som ikke tørr eller har lyst på sex de første mnd. i svangerskapet.

Tyranna
09-05-2003, 15:10
Ifølge ekspertene er det visst trygt, men du skal visst vente litt om du har blødninger. Selv var jeg som deg engstelig for og ha sex da jeg var gravid forrige gang. Det varte hele svangerskapet og da Tyrannen var født var jeg for trøtt. Stakkars mannen min.....:(

:) Tyranna(+Tyrannen og oktober-:baby: i magen)

*spretten*
09-05-2003, 15:10
Kan man ikke komme borti livmortappen da slik at den åpner seg? Rart spørsmål kanskje men jeg bare må spørre.

De sier jo at man ikke skal ta fingen inni for å kjenne på livmortappen...

Tingeling
09-05-2003, 16:50
Det er vist ikke farlig.....

Jeg turte heller ikke. Faktisk så hadde vi ikke sex før i uke 16 eller noe sånt. Angsten var for stor og da er det bare tull..... Men dersom du har lyst, så er det ingenting som bør holde tilbake

(kjenner jo ikke bakgrunnen din, så dette er et generelt svar, ville bare fortelle deg at du i allefall ikke er alene med sånne tanker)

25+1

Ceni
09-05-2003, 19:45
det er helt trygt å ha sex gjennom hele svangerskapet... med mindre du har blødninger eller legen har sagt noe annet til deg

dharma
14-05-2003, 01:07
Ingen fare, så lenge dere ikke har fått annen beskjed av lege.
Kos dere så lenge magen ikke er i veien, blir sikkert litt mer slitsomt etter hvert:)