Vis full versjon : Hvordan er det med magene deres?
Tenker på alt, størrelse, form, forandringer, følelse....
Jeg har STØRRE mage enn vanlig, men det er jo ikke sikkert det er fordi jeg er GRAVID... Eller rettere sat på grunn av den lille Babyen på 25 millimeter. Sikkert hormoner og masse salt og god lakris som befinner seg nedi der til enhver tid..
På grunn av denne "store" magen holder jeg ubevisst magen inn, noe som resulterer i at jeg bare blir sliten og ike klarer å slappe av. Må slutte med det, men lettere sagt enn gjort..
Jeg føler meg også konstant støl i muskler og mage, akurat som hvis jeg har trent. Legen har jo sagt at livmoren har vokst betydelig, fra å være en bordtennisball til en grapefrukt. Sikkert den som strekker litt der nede.
Like over skambenet har jeg også blitt litt hard, kan dette være livmor som reiser seg litt, eller er det for tidlig?
:findag: alle sammen!
Klem fra Johnna, 9+2
Hei!
Jeg merker det litt på noen bukser at det skjer noe:)
Den ene kan jeg bare slutte helt å gå med nå!
Ellers kjenner jeg av og til at livmoren strekker på seg, som kan være litt ubehagelig.
:vink:
Magen min har nok blitt større, og like over skambenet er jeg også hard, litt langt opp òg.. Jeg har alltid hatt nesten flat mage, så det merkes på bukser allerede nå, det har det gjort i noen uker allerede.. Men jeg er like glad for det:klapp:
Det blir moro når jeg får skikkelig gravid mage;)
Hei
Her er magen flatere enn noen gang (ihvertfall siden sist fødsel i -99). Selvfølgelig p.g.a. oppkast/kvalme/lite mat. Gleder meg til magen kommer, jeg.
Ha det fint!
meja, 9+2
Magen har blitt litt hardere nederst og jeg er veldig støl til tider.
Føler meg også veldig oppblåst.:p
Merket at magen er veldig oppblåst på kvelden, så da må knappen opp :) Og så føles den litt slappere... :p
Hampus-magen er blitt litt hard like over skambenet og så er den oppblåst; særlig om kvelden! :D Da må bukseknappen kneppes opp! :o
:findag:
8+3 i dag!
Vet ikke, jeg! Har egentlig ikke betrakta herligheta så nøye. Men buksene er i hvertfall ikke romsligere. Hadde en sånn lynslankekur 14 dager før bryllupet tidlig i august, og hadde jo regna med å gå opp igjen etterpå (måtte bare inn i den kjolen... :o ). Det er jeg vel i ferd med å gjøre, så om det er "naturlig" utesing i etterkant av sultekuren, eller om det er Plutseliten som markerer seg...se det er ikke lett å vite. :p
Litt oppblåst, kanskje. Luft i magen.
Jeg har jo den sperreballongen på oversiden av bukselinningen jeg, da :) Så buksene mine passer fint fremdeles.
Ellers har jeg vært og henta noen bortlånte mammabukser fra forrige svangerskap, samt at jeg fikk låne med meg noen nye, så jeg er godt rustet for Magen :D
Buksene strammer bra, synes jeg! Men har egentlig ikke fått mage, det virker mer som om den bare har blitt slappere, og så virker det som om litt av midja mi har forsvunnet. Dessuten har jeg lagt på meg 1 kg. Heldigvis er det fint vær her, så jeg kan gå i skjørt, drar det godt opp på magen, da strammer det minimalt!
Lurer på når magen kommer...
Klemz, I am 9+2
Leo-girl
13-09-2002, 11:29
Jeg var hos legen i går fordi jeg var sykmeldt i forrige uke pga kvalme og tretthet. Tenkte derfor at jeg skulle spørre legen min om hvorfor jeg hadde fått denne magen så tidlig......synes jo det er litt rart i og med at nurket er så lite enda. At magen kommer av graviditeten er det ingen tvil om for jeg har spist mindre enn jeg pleier (pga dårlig matlyst og kvalme) og magen var flat før....!! Dessuten kjenner jeg at det ikke er en masse luft bare.
Så når jeg spurte legen så kjente han på magen min og da fortalte han at det var fordi når livmoren vokser så dytter den tarmene høyere opp og derfor får man mage. Men det er jo ikke alle som får mage så hvorfor har jeg fått det?? Er det fordi det er liten plass der nede eller er det rett og slett fordi jeg har så SVÆRE tarmer...hehe :bonk:
Ikke at det gjør noe om jeg har fått mage...synes det bare er fint jeg...da føler jeg bare enda mer at det skjer noe. Gleder meg til det blir en skikkelig gravid mage. :D
Ellers er det utrolig deilig å endelig kunne si at jeg er i min tolvte uke. Synes det har gått ganske fort jeg. :klapp:
Lykke til videre alle sammen.
Klem fra
Leo-girl og :baby: 11+2
Tidl. bruker
13-09-2002, 12:21
Magen min har definitivt begynnt å vise seg fram. Her er det få bukser som fortsatt passer, må vel gå til innkjøp av et par mammabukser snart tenker jeg.
Lykke til med magene jenter;)
Klem fra Nilsma og lillevennen:baby:
Mage har jeg fått, men innbiller meg at det er fordi jeg er bare SÅ sulten.... nesten bestandig. Og så er magemusklene blitt litt slappere... Leste et sted at det kom av at de glatte musklene ble slappere under et svangerskap, og dermed fikk innvirkning på magen og tarmene... Det går litt tregere "der inne". og det har jeg merket. (tror at det er litt av grunnen at magen er blitt litt større.)
Jeg varierer litt i størrelse sånn til vanlig, og har bukser i litt forskjellig størrelse. De største buksene passer ennå, men må nok om et par uker kjøpe noe nytt. :)
Magen har begynt å komme her, og er til tider oppblåst men det begynner å bli bedre.
Nå får vel jeg mage noe tidligere også fordi jeg er i mitt tredje svangerskap. og jeg pleier å bli svær, så for min del kunne magen min vente litt.
Men den kommer vel denne gangen og så da er det bare å kose seg med den.
hilsen lalai og mini :baby: (termin 2.april)
Jaaa, jeg har også fått en kul på magen som det ikke går an å holde inn. Den er ikke slapp, men hard. Buksene strammer i livet, men ikke noe annet sted,så det er ikke spisingen heller. Er lei av at alle sier det er luft, heldigvis ingen som har sagt det her. Kjenner vel om jeg har luft i magen, vel!
Gleder meg sånn til å få ordentlig mage!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.