Vis full versjon : Jeg har bestillt aborttime men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre er så usikker og redd.
Uregistrerte
13-01-2011, 22:05
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har to barn fra før av og minste er bare 9mnd,er så lei meg for at jeg har kommet i denne situasjonen hvor jeg må ta et sånt grusomt valg.
Jeg og samboer har slitt i forholdet i flere år og hadde planer om å gå fra hverandre siden det er mye krangling.
Har nå fått en positiv test og vet ikke hva jeg skal gjøre han vil absolutt ikke ha flere barn og mener jeg skal ta abort.Jeg har følt lenge at jeg ikke kommer til å bli lykkelig med denne mannen og må belage meg på en dag og bli alene med evt alle 3 noe som jeg ikke vet om jeg takler alene.
Jeg føler vel at det beste er og ta det bort siden forholdet til meg og samboer er så usikkert men jeg er egentlig imot abort og vet ikke om jeg klarer å gjennomføre det.Har time om 2 uker.Det frister ikke gå igjennom en ny graviditet allerede for det er ikke lenge siden jeg var igjennom det.Trenger litt råd og tips for jeg er virkelig usikker og utrolig lei meg.
Jeg har alltid ville ha 3 barn men kanskje ikke et til med en jeg kanskje ikke kommer til å leve resten av livet med,og hvem vil bli sammen med en dame som har 3 barn?
Maijenta
13-01-2011, 22:40
jeg føler med deg, det høres virkelig ikke lett ut! mitt beste råd er å snakke med noen utenforstående for hjelp til å sortere tanker og følelser akkurat nå. kanskje amathea? eller noen du har tillit til, som ikke er i familien. har du familie og venner rundt deg som kan hjelpe om du blir alene?
Så vondt og vanskelig :klemme:
Jeg anbefaler deg å snakke med noen som er upartisk, som kan hjelpe deg med å sortere tanker og følelser. Amathea er absolutt et bra alternativ. www.amathea.no
Uregistrerte
13-01-2011, 22:45
Jeg har en venninne som vet dette og som jeg kan snakke med,mamma har vært igjennom det samme og vet hvor fælt det er og måtte ta en sånn avgjørelse.
Jeg har familie som alltid kommer til å stille opp for meg,vet at barnefar også kommer til å gjøre det i fremtiden.Ringte sykehuset i dag og da måtte jeg vente til uke 6 syntes det er helt grusomt.
Uff, skjønner at dette er en vanskelig situasjon for deg :klem: Jeg mener for øvrig a t du må gjøre det som føles mest riktig for DEG nå, det er ikke mannen din som bestemmer dette. Overvei hvilket valg du vil kunne leve best med, og gjør som de andre sier her; snakk med noen.
For å besvare det siste spørsmålet ditt: Mamma har 3 barn, ble skilt og har vært lykkelig gift med ny mann i mange år nå :snill: Så joda, det ER menn der ute som vil ha deg selv om du eventuelt har 3 barn. De som ikke vil ha deg på grunnlag av at du har 3 barn er uansett ikke noe å samle på. Så det synes jeg ikke du skal beymre deg for nå.
Håper du finner en løsning som er riktig for deg :klem:
Vil bare kommentere et par av argumentene:
1. Du sier du ønsker 3 barn, men ikke nødvendigvis med han du er sammen med nå, og er redd en evt ny mann ikke er så lett og finne dersom du allerede har 3 barn. Dette skal du ikke tenke på, men tenk på om det vil være greit for deg å evt få et 4'de barn dersom en ny mann ønsker seg barn også.
2. Jeg syns dette er en felles avgjørelse, og er enig i at mannen din ikke kan tvinge frem en abort - men, på samme måte kan ikke du heller tvinge frem å beholde. Forsøk å snakk sammen og kom til den løsningen som er best for den familien dere har sammen i dag.
3- Så lenge du er sammen med mannen, kan man ikke tenke på hvisomatte dersomatte - du må ta et valg slik situasjonen er i dag.
feks. Da jeg valgte å få barn med mannen min, så måtte jeg også gå noen runder med meg selv på om jeg kunne klart meg alene en dag dersom forholdet vårt ikke skulle holde - man har ingen garantier.
og, til sist! Masse lykke til med en utrolig vanskelig avgjørelse!!
:comfort:
Drømmen_om
14-01-2011, 13:26
:sniker:
Vanskelig situasjon, men jeg ble alene med tre barn da minsten var 1 år (de to eldste var 3 og 4), og det har gått veldig greit... Faren stilte ikke opp så mye det første året, men nå etter snart 8 år er han verdens beste pappa for dem :)
Jeg har hatt flere forhold de årene som har gått, at jeg har tre barn har aldri vært negativt, så det trenger du ikke bekymre deg for i såfall!
Jeg steriliserte meg etter nr tre, pga forholdet jeg var i, og når jeg traff drømmemannen for litt over tre år siden, så hadde ikke han egne barn og har hatt stort ønske om det i mange, mange år. Han var igjennom 3 ivf med sin tidligere kone uten at de fikk noen barn, nå har han og jeg vært igjennom 3 ivf/icsi og 6 negative og avbrutte frys uten at jeg er blitt gravid.... Det er også noe å tenke på, for det kan jo være at du ikke kan få flere barn senere, at du ikke treffer drømmemannen før det er for sent, og det kan jo hende at han ønsker seg barn selvom du har tre - er du klar for å få 4-5, eller evt klare deg med 2 om du ikke kan få fler senere?
Framtiden er ikke lett å spå, lykke til med valgene dine - uansett hva du velger så blir det nok bra, skal du se :klemmer:
Sirkeline
14-01-2011, 15:08
Jeg vil anbefale deg å ringe www.amathea.no (http://www.amathea.no) så kan du få nøytral veiledning av profesjonelle på området. Er du fortsatt i tvil etter noen veiledningstimer, er det mange som har nytte av å møte opp til den første undersøkelsen på sykehuset og da vil mange føle mer på hva de virkelig står og og å ta et valg da blir mindre vanskelig.
Det er mange som møter opp til den første undersøkelsen uten å være sikre, og man må ikke ha bestemt seg den dagen.
Det er mange som mener mangt om hva du bør gjøre, men for å leve godt med et valg du skal ta, er det viktig å komme frem til ditt eget valg. Det er størst sjanse for å nå om du får nøytral veiledning. En veileder vil bla sette deg inn i hvordan vil situasjonen med et barn til bli? Og hvordan vil den bli om du tar abort? En veileder vil ta opp mange tema som kan hjelpe deg til et best mulig valg.
Og har du ikke et kontor nær deg, kan du også få veiledning på telefon. Vakttelefonen er oppe fra 08 til 20 alle hverdager.
Lykke til!!!
Uregistrerte
14-01-2011, 21:20
Tusen takk for svar setter utrolig pris på litt innspill:)
Jeg er fortsatt usikker men veier mer mot å beholde og føler inni meg at jeg gleder meg litt nå selv om mannen ikke vil huff..
Kanskje jeg skal møte opp på timen å høre hva de sier der og se hva jeg føler når jeg er der.De sa jeg kom til å få første tablett der men får se hva jeg bestemmer meg for.
Uregistrerte
14-01-2011, 21:24
:sniker:
Vanskelig situasjon, men jeg ble alene med tre barn da minsten var 1 år (de to eldste var 3 og 4), og det har gått veldig greit... Faren stilte ikke opp så mye det første året, men nå etter snart 8 år er han verdens beste pappa for dem :)
Jeg har hatt flere forhold de årene som har gått, at jeg har tre barn har aldri vært negativt, så det trenger du ikke bekymre deg for i såfall!
Jeg steriliserte meg etter nr tre, pga forholdet jeg var i, og når jeg traff drømmemannen for litt over tre år siden, så hadde ikke han egne barn og har hatt stort ønske om det i mange, mange år. Han var igjennom 3 ivf med sin tidligere kone uten at de fikk noen barn, nå har han og jeg vært igjennom 3 ivf/icsi og 6 negative og avbrutte frys uten at jeg er blitt gravid.... Det er også noe å tenke på, for det kan jo være at du ikke kan få flere barn senere, at du ikke treffer drømmemannen før det er for sent, og det kan jo hende at han ønsker seg barn selvom du har tre - er du klar for å få 4-5, eller evt klare deg med 2 om du ikke kan få fler senere?
Framtiden er ikke lett å spå, lykke til med valgene dine - uansett hva du velger så blir det nok bra, skal du se :klemmer:
Du skrev virkelig litt å tenke på og jeg sleit veldig med å bli gravid med nr to,måtte gå på pergotime for og få det til,legene tror jeg har endometriose så et sjokk at jeg er gravid igjen.Det du skriver at kanskje jeg ikke kan få flere barn senere har jeg begynt å tenke veldig på siden jeg vil ha 3 barn.Takk for at du delte din historie og tips,håper det ordner seg for deg og at du og ny mann blir gravide:)Lykke til.
Klem fra hovedinnlegger.
Sirkeline
14-01-2011, 22:17
Tusen takk for svar setter utrolig pris på litt innspill:)
Jeg er fortsatt usikker men veier mer mot å beholde og føler inni meg at jeg gleder meg litt nå selv om mannen ikke vil huff..
Kanskje jeg skal møte opp på timen å høre hva de sier der og se hva jeg føler når jeg er der.De sa jeg kom til å få første tablett der men får se hva jeg bestemmer meg for.
OM du bestemmer deg der og da, kan du få tilbud om første tablett der ja, og OM du bestemmer deg for medisinsk abort. Det er ingen som forventer at du skal ha bestemt deg etter første gangen.
Riktig lykke til!!!
britto90
14-01-2011, 22:30
anngående det med barna:) er jo menn som ikke kan få barn i det hele som er SUPER GLADE for å få "ferdige barn" rett i hendene også=)
Uregistrerte
16-01-2011, 15:31
Jeg har begynt å glede meg litt nå så klarer nok ikke ta det bort,hvis samboeren min velger å gå får han bare gjøre det. Usikker på om jeg skal ta timen på Ahus men da blir det for å snakke og ta ul for å se at alt er bra.
Uregistrerte
21-07-2011, 00:26
Har selv vært der du er jeg klarte ikke å ta vekk. ble skilt noen år etter sistemann
Selv om jeg har tre barn har svært få menn vært redd for å komme meg i møte
og gravid med barn nr 4 med min nye kjæreste som har vist seg helt fantastisk. Enda barnet her absolutt ikke var planlagt.
Wilhelmina
21-07-2011, 09:07
Jeg synes du skal tenke hva som har skjedd, har skjedd, og et barn er på vei. Klarer du virkelig å bare velge det bort? Og hvis du får et tredje barn med tiden, vil du ikke alltid lure på det barnet som ikke fikk en sjanse? Hvem var det, hvordan så h*n ut, hvordan ville h*n blitt osv.
Tråden er et halvt år gammel... ;) Regner med at valget om enten det ene eller det andre, er gjort for lengst. ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.