Vis full versjon : Vannkopper!
*Lolita*
11-05-2003, 16:58
Hei
Jeg lurte på om man kan få vannkopper enn 1 gang?
Og om man kan få det, er det skadelig for fostere nå når jeg er 33+0 idag?
Om jeg får vannkopper igjen. Kan jeg føde normalt da?
Altså jenta mi har fått vannkopper, og jeg ble bekymret for søsteren min mente at man kunne få vannkopper 2-3 ganger også... men trodde at man fikk vannkopper bare en gang i livet jeg?
håper noen som vet det..
Og jeg har i hvert fall følt meg trygg, siden jeg hadde det som barn. Jeg har hørt om noen som mener de har hatt det flere ganger enn en, men i teorien skal man bare kunne få det en gang. Jeg tror heller ikke det er spesielt farlig om man er gravid. Så jeg syns vi skal slappe av både du og jeg. Sjansene er i hvert fall ekstremt små for å få det igjen.
God bedring med jenta di. Josefine er heldigvis på bedringens vei, men har hatt det ganske tøft den siste uka med ca 1000 vannkopper fordelt på hennes 12-kilos kropp!!!! Hun ligner et realt pubertetsansikt med "kviser" overalt!!!!!!!!!!!!!!!
:findag:
I utgangspunktet er dette ikke noe man kan få mer enn en gang, og siden du har oppholdt deg sammen med datteren din, er det uansett ikke noe du kan gjøre nå for å unngå evt. smitte.
Jeg har heller ikke hørt at det er spesielt skadelig for gravide. Det er det røde hunder som er.
Lykke til! Sjansene for at du IKKE får dette er VELDIG store!!!:D
Hvis man får vannkopper som et lite barn (spebarn) og har svært få vannkopper så er det ikke sikkert at kroppen danner nok antistoffer slik at man kan få det igjen senere.
Hvis man har hatt en skikkelig runde så skal man være imun mot det for resten av livet.
Vannkopper er ikke skadelig for fosteret. Det er kun ubehagelig for mammaen.
å få vannkopper mer enn en gang er faktisk mulig ja, men etter 1. gangen skal det ikke være smittsomt mer
*Lolita*
12-05-2003, 15:16
Tusen takk for svar alle sammen :)
Tror ikke at jeg får vannkopper igjen, for jeg ble skikkelig dårlig første gangen.. men som dere sier så er det ikke farlig for fostere. Så da gjør det ikke så mye om jeg får det igjen.
Håper Josefine blir bedre snart og gi henne en god bedring klem i fra meg. Det er så vondt å se de små har det vondt :leiseg:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.