PDA

Vis full versjon : Så glad jeg skal føde i Norge!!

Bolla22
12-05-2003, 01:49
Har nettopp sittet å sett på World Birth Day på Discovery. Og det gjorde jammen inntrykk ja!
Særlig forrholdene på det sykehuset i Kabul! Helt grusomt jo!

Nei jeg er jammen glad jeg kan stole på at legen har nok tråd til å sy meg sammen etter et keisersnitt dersom jeg skulle trenge det!

Andrea_mor
12-05-2003, 02:46
Jeg så ikke det programmet jeg da:( Glemte det så klart!!!!
Men jeg kan si meg 100% sikkert at jeg er også velig glad for at jeg skal føde i Norge. Mye rart i utlandet.

Angelique
12-05-2003, 11:02
Jeg satt også og så på det programmet og ble rystet av hun stakkars som fødte i Kabul!!
Det er jammen store forskjeller rundt i verden!!

Et kjempefint program forresten!!

Funny
12-05-2003, 12:41
Takknemlig for norske forhold jeg også. Så programmet, og i natt drømte jeg at jeg måtte ta keisersnitt - og våknet opp med korssting i flere farger på magen, slike skjeve, store som man lagde på barneskolen.
;)

Carnita
12-05-2003, 12:46
Jeg så også programmet og må bare stemme i her; jeg er glad jeg skal føde i Norge:klapp: :klapp: :klapp:

LilleMark
12-05-2003, 13:07
Nå har ikke jeg sett programmet, men har sett mange programmer om å føde bla. i Amerika. Det er ikke bare bare det heller hvis du ikke har riktig forsikring. Så et prog. hvor forsikringen ikke dekket keisersnitt, så de klippet henne i to retninger for å få dratt ut ungen som satt fast.

Nei, jeg er glad for at det er gratis sykehus her i England, også. Har født to her og en i Norge, og det er ikke stor forskjell. Må ha med eget håndkle til dusjing det er jo litt kjedelig, da.

:findag:

Selen
13-05-2003, 01:06
Er glad jeg skal føde her i USA.
Sist jeg fødte i Norge ble jeg plassert på tremannsrom, det slipper jeg denne gangen.
USA's beste barnesykehus ligger vegg i vegg så jeg føler meg veldig trygg her i byen hvor jeg skal føde.

Men hadde nok ikke vært så glad dersom forsikringen ikke var i orden.

En liten kommentar til LilleMark: Alle leger og sykehus i USA er pålagt å gi alle pasienter den riktige behandlingen selv om pasientene ikke har forsikring. Pasientene uten forsikring blir antagelig gjeldsslaver resten av sitt liv, men riktig behandling har de fortsatt rett på.

LilleMark
13-05-2003, 12:21
Selen,

Det er mulig at de utbroderte det veldig, og la på litt ekstra, og bare tok med de mest hårreisende historiene de kunne finne.

:findag: