PDA

Vis full versjon : vonde leddbånd?

linea
10-09-2002, 15:39
Hei!

Etter varmeperioden hadde jeg gledet meg til å begynne og gå turer og komme litt i form igjen.

Men Ooops, de siste dagene har jeg fått kjempevondt i underlivet når jeg har gått tur.:(

Det stråler konsentrerte smerter oppover langs hver side av underlivet, og kjennes ut som blanding av "hold" og mens-smerter. Kjennes som sånne leddbånd-smerter som jeg hadde i starten, men mye sterkere nå.

Men det kommer altså bare når jeg skal ut på tur. Ikke ellers.
Det må da være disse båndene:???: ?
Ser jo dessuten at magen vokser for hver uke nå?

Klem Linea (21+2)

Maine
10-09-2002, 15:46
Slike smerter som du beskriver har jeg også, og jeg vil gjerne finne ut hva det er. Smertene kommer når jeg går og går fra underlivet opp langs siden av magen på begge sider samtidig, og er verst midt på dagen.

En kollega av meg begynte å snakke om bekkenplager, men det vil jeg ikke høre på. Det kan vel ikke være det?

Noe som vet?

Maine

Lillegull
10-09-2002, 16:20
Men det har jo vært flere meldinger vedr. magesmerter her nå, så vi er vel iallefall flere? (Og da er det kanskje helt normalt?)

Magen min er steinhard, og jeg har sånne kramper (menssmerteaktig) med jevne mellomrom. Jeg tenkte det kanskje var kynnere? Uansett- ringte legen for sikkerhets skyld for imorgen skal jeg avgårde på jobbreise (det var den fryktelige flyreisa da!!! snufs). Hun sa at hvis man hadde veldig mange kynnere så burde man ta det med ro, og anbefalte meg å komme en tur.

Jeg avventer til etter jobbreisa, det kan jo være de kommer litt oftere nå fordi jeg gruer meg sånn til å fly imorgen... Men poenget var vel: Mye vondt i magen --- kanskje lurt å høre med/ta en tur til legen...

Gullifjun
10-09-2002, 16:59
Jeg har også disse smertene i underlivet som dere snakker om. Det er som en stikkende smerte. + at jeg har vondt i setemusklaturen. Det blir værre når jeg går mye.
Jeg har hørt med en annen på jobben, som har termin 10. januar, og hun har akkurat det samme og har fått beskjed om at det er bekkenløsning............ :(
Håper bare ikke at det blir værre..........

Mvh. Gullifjun (20+3) :findag:

linea
10-09-2002, 18:22
Jeg håper og tror ikke det har noe med bekkenet å gjøre (hjelp!)

På en annen side synes jeg det er merkelig at det bare kommer når jeg skal gå en lengre tur. Igår fikk jeg så vondt at jeg nesten måtte gå tvikrokete hjem igjen, som en nitti-åring.

For hvis det er voksesmerter så burde jeg da ha det ellers også..?
Men det er kun lengre gåturer altså...

Skal til legen om 8 dager så får vel nevne det da.:uff:

Klem, Linea

Tidl. bruker
10-09-2002, 19:45
Det dere beskriver høres ut som kynnere. Kynnere er når livmoren trekker seg sammen - den trener seg til fødselen. Jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over - kun hvis det blir langvarige sammentrekninger. Legen min beroliget meg helt når jeg var hos han på mandag og spurte om dette!