PDA

Vis full versjon : Puuuh, vogna er i hus!

Blåklokke
12-05-2003, 13:57
Hei!

I helgen ble det plutselig et ras av innkjøp, og det er en snodig følelse å ha spesielt vogna i hus! Vi impulskjøpte en veldig pent brukt 2002-modell Basson Molly, mørkeblå med søte bamser i innerforet. Den gikk akkurat inn i stasjonsvogna, og gjennom døra hjemme (tror vogna er 78 cm bred). Synes den ser veldig lun og godt polstret ut, og babyene har samme liggebredde som i Simo 470-vogna uten bærebager, og jeg tror faktisk de har 3 cm større bredde i selve bagen. Vogna er lik den som er avbildet her, bortsett fra at vi har montert setet den andre veien: www.bassonbaby.dk/varepic/showimg.asp?id=299. Vi kommer trolig til å kjøpe en ekstra bag, da vogna var brukt som søskenvogn, men det går nok bra.

Ser for meg at kiloene kommer til å renne av etter fødselen når denne elefanten skal dyttes opp bakkene her! Kommer nok til å kjøpe en trehjuling så snart tiden er inne, men synes det er greit å ha en kombivogn i starten - da har vi liksom vogn til "overgangsfasen", også.

Ellers har vi kjøpt en pent brukt tvillingvogge (helt sikkert ikke nødvendig, men koselig å ha i stua :p), og vordende besteforeldre har spandert sprinkelsenger med madrasser.

Føler meg mye roligere nå som vognvalget er gjort! Flere som har kjøpt vogn allerede? Nina70 - har du fått den splitter nye utgaven i hus nå?

Klem fra en lettet Blåklokke (25+0)

Hildur
12-05-2003, 14:23
Gratulerer Blåklokke!

Det må være deilig å få alt i hus. Vi hadde også tenkt å shoppe litt i helga, men det ble ikke noe av. Har ikke èn ting ennå! Jeg synes det er utrolig vanskelig å orientere seg i denne vognjungelen. Den du kjøpte ser i alle fall veldig fin ut :klapp:

Taurus
12-05-2003, 14:27
Gratulerer Blåklokke!!!! Flott vogn. Guuud så spennende. Nå næremr det seg jo virkelig....

Vi skal bestille vogn om et par uker. Har bestemt oss for Mountain terrain fra One Tree Hill. De er dyre, men vi kjøper både bag og trille del, så har vi den til de er for store for vogn.
Synes det er skummelt å kjøpe inn utstyr jeg....

Klem fra (25+1)

elliepellie
12-05-2003, 18:02
linken er lagt inn i 'favoritter'... vogna var nemlig superfin :)

Grattis med vogn, forresten:klapp:

Poppel
15-05-2003, 03:25
Jeg vet ikke om noen av dere er innom tvillinglista noen gang? En der har i alle fall laget en aldeles super tvillingvognoversikt. Dere kan se den her (http://home.no.net/gramam/lista/Vogner.htm). Jeg tror så og si alle vogner som er å få kjøpt står der, tilogmed noen som ikke finnes i Norge men som må importeres. Selv skulle jeg ønske at jeg hadde hatt denne oversikten når jeg skulle velge vogn, det er ikke lett det der...

Selv kjøpte jeg en Emmaljunga dypvogn brukt som "førstevogn", den er forholdsvis smal (78 cm) og ganske lett også, 15 kg tror jeg det var. Når vi skulle på besøk bar jeg dem i boxetter. Når ungene blir større vil de fleste ønske å gå over til noe lettere. Det er i grunnen den "neste" vogna som jo skal brukes lengst og som det kanskje er lurt å investere mest i... Vi solgte da dypvogna og kjøpte en ABC design (Simo) trehjulstrille (som nå heter Carena tror jeg). Jeg som bor øverst oppe på en laaaang bakke syntes denne vogna ble for tung (jeg har STORE og TUNGE jenter). Så vi har importert en vogn fra USA - Tike Tech heter den, og den er super! Den er bygget opp omtrent som en sykkel, dere vil se bilde av den på den siden jeg refererte til ovenfor. Den er også såpass smal at vi kommer fram de fleste stedene. Og den er komfortabel for barna. Vi har også kjøpt dunposer tilpasset trehjulsvogner som er lune og gode selv på kalde vinterdager. Og dersom det blåser tar vi på regn- og stormtrekket som er gjennomsiktig plast. Det er fint for ungene å kunne se ut selv når det regner. Og så har den 15 års garanti på rammen...

Når man skal velge vogn er det lurt å tenke på følgende synes jeg:

- Hvordan bor dere til (mye bakker, flatt?)
- Reiser dere mye med offentlig kommunikasjon (= smal og lett vogn!)
- Skal dere gå mye i terreng?
- Skal dere gå mye i butikker (= smal vogn, kanskje med dreibare hjul?)
- Hva er viktigst, komforten for ungene, eller lett å trille for mor og far, eller kanskje begge deler? (men dem finnes det ikke så mange av...)

Jeg har sett litt på dem med fire svingbare hjul. For meg høres det litt "vinglete" ut, jeg ville i alle fall sjekke om det går an å stive dem av når man skal gå rett fram.

Jaja, mye synsing og mening her. Behovene er jo så forskjellige, men jeg ville gjerne dele min erfaring med dere. De fleste tvillingforeldre velger trehjulinger som "neste" vogn i alle fall. Lykke til uansett!

Poppel, mor til H&S 15 mndr.

Poppel
15-05-2003, 03:33
Hmmm, jeg bør visst lese litt før jeg skriver... Jeg ser lenger ned på sida at det er en som har skrevet om tvillingvognoversikten før meg... Dere får ha meg unnskyldt!

Andrea_mor
15-05-2003, 13:59
Gratulerer med innkjøp av vogn:)

:mervink:

7+1