PDA

Vis full versjon : Fødepress fra omverdenen.

Tidl. bruker
13-08-2002, 11:24
Nå er det enda et par uker til terminen min, men jeg merker hvordan omgivelsene håper, om ikke forventer, at babyen skal komme til en viss tid. Svigerfamilien bor i Nordnorge, og vi ser dem bare et par ganger i året. På telefonen i går fortalte de at de skal sørover i bursdag en helg i slutten av august, og at de gjerne kom på besøk hos oss, eller på sykehuset i den forbindelsen:) Er det lov å være så beregnende da? Ungen MÅ jo nesten ut til de kommer da. Siden jeg gjerne gjør de snille svigerforeldrene mine til lags, planlegger jeg en skikkelig fødselskickstart med alle virkemidler i bruk en ukes tid før besøket deres. (- Forresten skal lakseroljen få stå i fred for meg :uff:) Gode råd for å få:birth: i gang mottas gjerne.

:) Kaija

Hege72
13-08-2002, 12:29
Vet ikke om jeg har noen gode råd, men du kan jo prøve disse...

:baby: Sex- Sæden skal hjelpe til med å modne livmorhalsen!
(Det finnes det samme stoffet i sæden som det er i modningspillene du får på sykehuset) :D

:baby: Fødepizzaen- skal visst være hvitløken som setter det hele i gang??Fødepizza (http://home.no.net/bradland/pizza.htm)

:baby: Massere brystvortene- Viktig å stoppe opp når du får en ri!! Vente fem min. så på'n igjen:)

:baby: Gå lang tur!

:baby: Bitter lemon- Vet ikke hvorfor den skal virke:???:

:baby: Kjøre bil på humpete veier!

:baby: Lakrisrot te- Virket på svigerinnen min, da hun var to dager på overtid!(hun hadde prøvd alt, til og med akupunktur)

:baby: Akupunktur- Hvis jordmor sier det er greit!

De fleste rådene virker nok kun om det er modent, men sex skal jo være med på å modne det hele!
Så hvis du har sex hver dag fram til terminen, deretter forsøker noen av de andre... Så skulle det være "bænkers" eller......?
:D

Lykke til!

:findag: Klem Hege T-5

Snorkfrøken
13-08-2002, 13:36
Hei Kaija :mervink:

Føler det samme presset selv, og det blir ikke akkurat mindre når du går over temin:gal:

Har fått beskjed om både å føde før folk drar på ferie, knipe igjen til etter at de har kommet hjem, før de skal på oslo tur den og den helgen osv. Hadde t.o.m folk som ringte termin dagen for å høre hva det ble:(

Uansett så hadde Hege mange gode råd for hva du kan gjøre (og som sagt tror jeg sexen er den som funker best: eneste tipset legen hadde tro på iallefall:p ), så slipper du forhåpentligvis å gå over tiden. Jeg har prøvd noen av de selv, og ting begynte og skje (kynnere, murringer i ryggen etc. ) men alt har stoppet opp etterhvert...

Du får ha lykke til iallefall!

Klem fra Snorkfrøken T+7:uff: