PDA

Vis full versjon : Basson barnevogn

Teddy :)
10-09-2002, 16:39
Jeg har ringt litt rundt i dag, og funnet en type barnevogn som er mye billigere enn de fleste. Det gjelder barnevogner av typen Basson. Er det noen av dere som kjenner til dette merket?
Er det bare en dårlig etterlikning av Simo og Brio, er det derfor den er så billig? Vil jo ikke kjøpe en vogn som ikke holder, den skal jo tross alt brukes en god del... :)

Fint å høre fra noen som har erfaring/kjenner til dette merket :)

Klem Teddy 26+3

Vianne
10-09-2002, 16:50
Jeg har ingen erfaring selv, men en veninne av meg kjøpte denne vognen først. Det første som skjedde var at flere deler knakk (husker ikke helt hva).
Hun kan jo ha vært uheldig med akkurat den vogna, men leverte den hvertfall inn igjen og kjøpte et annet merke.

Bambine
10-09-2002, 17:40
Hei!

Jeg har en Basson duo-vogn. Den er like hel og fin. :) Har vært kjempefornøyd med den. Kjempestor og romslig bag.
Skal nå selge den jeg har, for jeg bruker kun trilla til Mathias. Og i går var jeg og kjøpte søskenvogn.:D

Amalie
11-09-2002, 02:25
Hei

Vi har også kjøpt en Basson vogn. Årsaken var at den hadde stor bag og var mye billigere enn de andre vognene. Dessuten synes vi de var kjempefine! Har sjekket med forhandlere og funnet ut at de første bassonvognene som kom på markedet for noen år siden hadde noen "innkjøringsfeil." De siste to årene har det ikke vært mer feil med dem enn med andre merker.

Var i København i helga. -Og til vår store fornøyelse såg vi kjempemange Bassonvogner! Merket er åpenbart mer kjent og populært i DM enn i Norge.

Vogna vår kostet forøvrig 4000 og da fikk vi med regntrekk og myggnett. Ringte flere forhandlere før vi kjøpte og prisen varierte med vel 1000 kroner

Amalie

T-18:findag:

Tidl. bruker
11-09-2002, 03:18
Tror ikke dette merke er noe spesielt dårligere enn andre merker på markedet. Det da i allefall et veldig kjent merke. :baby:

Basson er dansk, så da er det vel naturlig at den er mere utbredt der ;)

Småtten
11-09-2002, 11:33
Hei
Har vært å sett på Borg Baby Shop sine hjemmesider, der ser det ut som at Basson kun har duo vogner. Stemmer det?
UL: 28 nov

Tidl. bruker
11-09-2002, 17:46
.....

Karius
12-09-2002, 16:31
Vognene er danskprodusert (derfor er de mere utbredt i Danmark Amalie)

basson har vært på markedet i mange år. De selges i både Duo og Kombivogn. Kanskje flere varianter også, men det har ikke jeg sett.

Grunnen til at de er billige å produsere er fordi det er mere plastdeler på dem enn på mange andre merker.
Noe som er positivt også, for da blir ikke vognen så tung å trille og løfte.

Kvaliteten er god den, hverken best eller dårligst på markedet. Du får dn vognen du betaler for for å si det slik.

kjenner ei som har basson Duo og er kjempefornøyd med den.
Bruker den nå til nr 2.

Så, holdbare er de helt sikkert;)

hvis du liker den, så løp å kjøp;)

:findag:

Missy
13-09-2002, 23:18
Har kikket på slike vogner i Harstad, og de er kjempeflotte. Vi skal ha en kombivogn og Basson sine kombivogner er dessverre så altfor små til vinterbabyer. Du får problemer med å presse en voksipose e.l. ned i den.
Kombivogn er stor nok. Her i byen finnes det mange med slike vogner og de påstår på butikken at det er god kvalitet og at de har kun hatt ett par som har klaget, og da var det fordi de hadde "brutt" på kalesjen. (Man må trykke ned midt oppå før man tar den ned).

Jeg tror absolutt jeg ville kjøpt en slik...men siden vi vil ha kombi blir det nok ikke aktuelt siden de er så veldig smal.

Klem Missy (29+2)