PDA

Vis full versjon : feriepenger av permisjonspenger

MKJ
13-05-2003, 15:19
Sikkert noen som har spurt om dette tidligere..

Men jeg blir i alle fall litt forvirret!
Er det sånn at kun 15 av ukene (med 1 år perm, og 80%) gir feriepengegrunnlag så blir det en stusselig sommer 2005 for min del :???:

Prøvde å lese om dette hos trygdeetaten men jeg synes det var litt ullent forklart.

Andre som har lurt på det samme? Evt vet noe om dette?

Klem MKJ 9+6..:)

Chickxsy
13-05-2003, 15:35
Sånn jeg har forstått det er det forskjellig om det er arbeidsplassen som utbetaler og så får refundert, eller om du får direkte utbetalt fra trygdeetaten.

I første tilfelle (fra arbeidsgiver) vil du fremdeles ha full opptjening av feriepenger. I alle statlige og kommunale avtaler er dette vanlig. (juble for min del!!)

I siste tilfelle (direkte utbetaling fra trygdekontoret) vil du bare få opptjent for de første 12 eller 15 ukene (husker ikke helt). Og det kan se litt stygt ut året etter ja... :eek:

Vel, det er slik jeg har forstått det, og sånn det blir praktisert hos oss etter det jeg har spurt meg rundt.

Lykke til!

Matrix
14-05-2003, 13:24
Det er nødvendigvis ikke slik at man får fulle feriepenger selv om arbeidsgiver utbetaler fødselspenger mot refusjon. Det kommer rett og slett an på hvilken avtale som gjelder på arbeidsplassen.