Vis full versjon : Dåpsgavetips til en liten gutt?
Det trenger jeg... Vi skal være gudforeldre. Vi ha ikke tenkt så mye på beløp. Jeg liker veldig godt smykker og armbånd på små gutter, så det fikk våre gutter litt av da de ble døpt. Men foreldrene til denne lille pjokken ønsker ikke smykker til han. Noen som har noen gode og gjerne orginale forslag?
Bunadssølje, finnes barnesøljer til gutter uten for mye dingeldangel (som det er til jenter). Ellers så bruker man evt den minste søljen som er til mannebunaden der han kommer fra (den som er oppe i halsen).
Vi har fått tinnsparebøsser til begge guttene våre, racerbil og brannbil og de er veldig greie. Da kan de spare samtidig som det er en pen pynteting (og du slipper å pusse det som sølv..)
Dragonfly
17-03-2011, 19:16
Slips nål syns jeg er utrolig fine, de små som ligner på voksen utgavene, ikke de med en fotball på osv. disse liker ikke jeg.
Men det er jo smak å behag da! :jupp:
Barnestol med malt motiv, navn og dåpsdato har vi gitt til samtlige dåpsbarn, i tillegg til at våre egne har fått det av oldeforeldrene. Tidligere bestilte jeg fra Malurten, men denne siden eksisterer ikke lengre så nå skal jeg selv bestille stol fra denne damen både til siste nevøen og til vår egen lillebror i magen når den tid kommer.
http://www.tusserogtroll.no/barne-mobler/barnestol-liten
Ellers så har jeg sett at de hvite bøkene alltid blir godt mottatt, gyngehest fikk nevøen min fra noen andre.
Gyngesau :hjerter: og wheeley bug http://3.bp.blogspot.com/-osoEgJrLmsg/TXewd1NaJUI/AAAAAAAACLU/nO6wfwPUyWk/s1600/10-1346-01.jpg
jeg tenker at en bunadskniv eller annen kniv med slire er en flott gave fra gudforeldre.
http://gullsmedrydeng.no/images/Bunad/65.jpg__[300px].jpg
om det ikke er nødvendig med no sølv dill så er sing sang kort veldig fine. eventyr bok også i serie med rim og regler, sanger osv... da kan barnet få neste bok i serien til jul/bursdag =)
Eller om du er kreativ, min gutt fikk en kurv med hjemmelagde tova tøfler og lue, tova teppe med navnet og dåpsdato, et stoort myykt strikka teppe som han virkelig elsker og en strikka genser og bukse... :rørt: ingenting kan måle seg med noe sånt syns jeg da...
Tidl. bruker
18-03-2011, 16:51
Jeg synes personlig at en dåpsgave skal være noe litt "klassisk" som han kan ha hele livet, altså ikke babyklær eller vanlige babyleker og sånt.
F eks synes jeg flotte sang- eller eventyrbøker er en fin gave. Særlig hvis de er litt fint innbundet, sånne bøker kan man ha i bokhylla hele oppveksten og bruke til sine egne barn senere.
Hvis de (og du) er religiøse, kan barnebibel, "Bibelen i farger" el.l. være en flott gave fra fadrer.
Barneskei i sølv, med gravering er jo en klassiker.
Etter at vi oppdaget SingSang har vi kjøpt det til alle dåpsbarn! :knegg: Dette er en gave de fleste foreldre setter utrolig stor pris på, og jeg håper vi får noe lignende til vår lille når den tid kommer!
http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barneleker/sing-sang-mine-andre-sangkort.html
haribobilen
18-03-2011, 17:33
Wheeley bug :hjerter:
Siste dåpsgaven vi kjøpte (til gutt) var en stor eventyrbok. Dro på gullsmeden og kjøpte et bokmerke i sølv med gravering som vi la med boken.
Etui til dåpsattesten i sølvplett eller tinn. Det har vi fått til våre barn og jeg syns de var veldig smarte :-)
Små etui med min første tann og min første hårlokk satte jeg også veldig stor pris på :-)
Lære-å-gå-vogn ;)
Det har vi kjøpt til en liten prinsesse (Med stor slekt, kommer til å få masse smykker og dilldall) og en liten prins som skal døpes denne og neste mnd :jupp:
-Nurket-
26-03-2011, 21:56
Eg høyrer til dei som ikkje er så glad i sølv ditt og datt, så her er mine tips:
-Slipsnål eller bunadshalsknapp er greit av sølv ;)
-Bergans barnesekk
-Rørospledd, barnestørrelse
-Aschehoug sin kvite barnebokserie
-Hardangerbestikk barnebestikk
-Slike barneserviser (kopp, asjett, skål) med kardemomme by eller liknande motiv.
-Gyngehest
-Gavemedlemskap i DNT opptil 12 år
-Barnesovepose
Tidl. bruker
27-03-2011, 00:26
-Gavemedlemskap i DNT opptil 12 år
Det var en kul ide! *skrive opp bak øret*
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.