Vis full versjon : festeblødning....
Hei alle jenter...
I dag er jeg inne i 5 uke,og jeg blør...
Ikke er det mensen,var hos legen på fredag og han sa at det var helt normalt å blø litt...
Men hva er definisjonen på litt???
Jeg blør mere enn mensen,og mindre enn forrige spontanabort....
Og blodet er friskt ikke med klumper og sånn...
Begynnte å blø natt til fredag... Og blør enda...
Noen som vet hva dette kan være??????
Blir jo bekymra,men legen sa at en ny grav.test ikke ville slå ut pga blodet ....
Pippilotta
13-05-2003, 17:30
Stakkar deg!
Siden du blør såpass mye, synes jeg du skal be legen om å ta blodprøve for å måle hcg-nivået i blodet ditt. Det må tas to prøver med et par dagers mellomrom. Er hcg-nivået synkende har du dessverre abortert, men stiger det er du fremdeles gravid!
Lykke til - ta vare på deg selv!
Ta kontakt med legen for å få tatt blodprøve.
LYKKE TIL!!!!!!!! :stakar:
Litt uenig med legen din! Tror en test vil slå ut jeg, men det vil den gjøre en stund selv om du evt mister. Enig med siste taler om at du bør få blodprøver. Eneste som kan si noe sikkert nå.
Jeg blødde selv i begynnelsen av dette sv.sk, men det var ikke mye. Bare på papiret når jeg var på do. Vet ikke hva det betyr når du blør så mye som du. MEn det er jo ikke sikkert det kommer fra livmoren. Kanskje det er et blodkar i skjeden som har sprukket.
Krysser alt for at det går bra for deg!!!
:stakar:
Hei 2nje! Dette hørtes litt snålt ut. Jeg regner med at du har hatt én positiv graviditetstest fordi du regner med at du er gravid. Jeg hadde festeblødning 7-9 dager etter eggløsning, og dette var en bitteliten blødning, ikke friskt blod en gang - viste seg som mørk utflod og varte kun 0,5 dag. Festeblødning kan sikkert variere fra person til person, noen merker det ikke, men at den skal vare flere dager virker litt voldsomt. Ja, enkelte personer har normal menslignende-blødning selv om de er gravide. En graviditetstest skal slå ut selv om du blør, for er du gravid og fosteranlegget har festet seg til livmorveggen, så har du Hcg-hormoner i blodet ditt (over et visst nivå) - og dette skal også vises i morgenurin. Merk: Hos noen tar det flere uker over forventet mens-dato før Hcg-testene slår ut. Jeg er enig med Pippilotta; be om en Hcg-måling i blodet hos legen din, stiger Hcg-nivået er det babiz på gang.
Hilsen fra Catrine.
Tidligere Bruker
13-05-2003, 18:01
Jeg synes også du skal be om en blodprøve, for å sjekke at HCG nivået ditt er som det skal.
Å blø så mye er ikke alltid normalt, men mange ganger går det bra.
Håper alt går bra med deg, og spiren i magen.
:mervink:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.