PDA

Vis full versjon : Jordmor, lege, eller begge deler?

Hildur
14-05-2003, 01:39
Hittil har jeg bare gått til lege og til kontroller på sykehuset der de har tatt UL. Da blir det sånn ca 14 dager mellom hver gang.

Nå begynner jeg å lure på om jeg ikke også burde gått hos jordmor også. Har så mange spørsmål og av og til diffuse plager det føles teit å ringe til legen for, selvom det er hun som tar de ordinære svangerskapskontrollene. Men både jordmor, lege og sykehus føles nesten som litt "overkill".

Hva gjør dere?

Tidl. bruker
14-05-2003, 09:53
Jeg har til nå gått til egen lege og speialist for ultralyd. Det skal jeg fortsette med, men mandag skal jeg til første jordmorkontroll.
Jeg har ved tidligere svangerskap ikke hatt tilbudet om å gå til jordmor, men synes det virker som et tilbud, der man kan fokusere litt på "de myke"verdiene kanskje. Og jeg inbiller meg at jormødrene kan og vet mangt og mye om svangerskap og kan gi gode råd og vink om ting som kanskje ikke er av direkte medisinsk art.
Blir spennende i alle fall, så kan du få høre fra meg etter mandagens besøk, hvordan det gikk.

Nina70
14-05-2003, 12:51
Jeg har gått til fastlege, gynokolog for ul, og jordmor. Dette har fungert kjempefint. Var jeg deg, ville jeg nok gått til jordmor også. En jordmor er jo en spesialist innenfor feltet. (Har opplevd at legen ikke vet så fryktelig mye om tvillingsvangerskap og fødsler).