Vis full versjon : livmoren er større enn forventet i uke 10??
hei alle dere som venter tvillinger, ble litt skremt igår på min første legesjekk, har 4 gutter fra før fra 9 mnd og opp til 12 år. legen min skulle igår undersøke livmorens vekst , og jeg vet att jeg hadde normal mens i februar, og att jeg hadde eggløsning i midten av mars, da jeg også ble gravid, dette skulle tilsvare 10 uker på vei, men legen lurte på om jeg ikke var 4 uker lenger, da livmoren var mye lengere opp en hva som var normalt i 10 uker, så han tippet på 14 uker, noe jeg vet att jeg ikke er, så da lurer jeg på hadde dere slike opplevelser??? jeg har vel ikke to i magen er litt redd for dette, fødte en gutt på 4.650 i august 02 kan livmoren være større siden jeg fødte for 9 mnd siden??? håper på svar hilsen malimi:)
Tidl. bruker
14-05-2003, 14:05
Joda, ved tvillinger kan du legge til ca.5-6 uker, slik at livmor tilsvarer 15-16 uker hvis du er 10 uker gravid. Selv opplevde jeg at livmor tilsvarte 19-20 uker, da jeg var 11 uker på veg. Men det vil jo alltid avhenge litt av hvordan/hvem som måler.
Du kan jo evt. be om en tidlig UL. Slik fikk jeg påvist mine tvillinger tidlig i alle fall.
Ut fra nysgjerrighet:
Dere som er tvillinggravide, merket dere noe til voksende mage tidligere også? Skjønner jo at embryene er bittesmå og at en forstørret livmor ikke burde ha så mye å si på magestørrelsen kanskje...
men var det noen av dere som hadde mistanker om at det var mer enn en der inne før UL?
klem fra malaika (7+3)
Vi fikk oss i alle fall litt av et sjokk på UL i uke 18! Ingen spesielt stor mage her. Men i ettertid har den nærmest eksplodert:D
Tidl. bruker
18-05-2003, 01:03
Jeg har to enlingesvangerskap fra før, og ikke fått antydning til mage før ved 4 måneder. Nå var magen der før 12 uker var gått.Pappaen mente hele tiden at det var tvillinger pga. størrelsen på magen min. Men jeg skyldte på slapp bukmuskulatur!:D
Malimi: Ditt siste barn er under ett år? Da er det også svært vanlig at livmoren vokser fortere enn vanlig - når svangerskapene kommer så tett. Lykke til, uansett! :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.