Vis full versjon : Føler meg så utilstrekkelig...
Sliter litt om dagen, liker ikke å klage siden jeg er så glad for det lille underet som vokser inni meg.
Jeg har så dårlig samvittighet når det gjelder jobben.
Jeg er 50 % sykemeldt, og jeg hører hele tiden hvor travelt de to andre jeg jobber sammen med har det. Får så dårlig samvittighet når de må jobbe overtid pga av meg.
Før jeg ble sykemeldt ble hver ettermiddag og kveld tilbragt på sofaen med varmeflasker på ryggen og bekkenet.
I jobben min er jeg avhengig av å sitte hele dagen, går fint nå som jeg sitter halve dagen, men når jeg sitter hele dagen er både kvelden og natta ødelagt.
I tillegg er jeg så kvalm og trøtt at jeg ville ikke ha fungert hundre prosent om jeg hadde jobbet full dag uansett, og da ville jeg igjen ha fått dårlig samvittighet.
Sykemeldingen min går ut om en og en halv uke og jeg vet ikke om jeg skal be om å forlenget den. Jeg er jo ikke syk, men det føles jaggu sånn av og til.
Ble masse syting her nå men jeg måtte bare få det ut.
K@roline
15-05-2003, 01:38
Høres ut som du trenger litt ro ja... Viktig å slappe mest mulig av, når du har slike plager. Tenk på deg selv og barnet, og tenk minst mulig på jobben... Lykke til...
Andrea_mor
17-05-2003, 02:56
Når man er gravid er det lov til å tenke kunn på seg selv og på barnet. Jeg synes også høres som at du trenger litt hvile og ro rundt deg, og det er viktig. Ikke ha dårlig samvittighet for dette. Du trenger ro og hvile...du får heller trøste deg med det at du kommer tilbake en gang og skal hjelpe til når den tiden er inne:)
Lykke til videre i svangerskapet:)
:mervink:
7+2
Hvis du presser deg selv på jobb før du er klar, er sannsynligheten for at du blir 100 % sykemeldt senere stor. Da har du grunn til å ha dårlig samvittighet ovenfor barnet ditt, kollegaer som da ikke får hjelp i det hele tatt. og ikke minst deg selv som ikke tar legens råd om å ta vare på deg selv. Alle klager når de er slitne, ingen takker deg i ettertid. Typisk oss jenter å ta på oss andres bekymringer og ansvar. Har du ikke en sjef som kan ordne opp i det ? Dette er faktisk ikke ditt ansvar. Det med dårlig samvittighet tror jeg mange av oss trenger å lære oss å leve med, og ikke gjøre oss avhengige av andres bekreftelser og meninger. (jeg er en av dem selv, men jobber med saken...)
Det er klart du skal få forlenget sykemeldingen din. Du er ikke frisk, og har det mye bedre nå med halv jobb enn når du var i full jobb. Kolleger, type jobb osv har intet med saken å gjøre - her må du klare å vurdere din egen og babyens helse. Dessuten er det opp til legen å gi deg eller nekte deg sykemelding, så det er ikke DU som sykemelder deg, det er faktisk en lege som står for den avgjørelsen.
Det er heller ikke DU som gjør at kollegene dine må jobbe overtid. Det er de selv som tar avgjørelsen, og i de fleste jobber kan man nekte. Ok, så kan det få konsekvenser for forholdet til arbeidsgiver, men det er de færreste som kan bli pålagt overtid, for å si det sånn. Det at de klager er noe du må lukke ørene for, hvis ikke bør du si i fra at du føler det leit når de snakker om sånne ting mens du er til stede, fordi du får skyldfølelse.
Du blir sykemeldt for å ta vare på deg selv. Dersom du klarer å holde ut åtte timer på jobb men dette fører til at du ikke har noe liv utenom, så er ikke dette å lytte til kroppen og graviditeten. Du blir faktisk sykemeldt nettopp fordi du også skal fungere utenfor jobb. Lykke til!
Filifjonk
18-05-2003, 18:24
Dersom det blir for mye på de andre, så er det de som har et problem og må ta det opp med sjefen sin. De kan faktisk kreve en vikar for å lempe på at du er sykemeldt.. Og når du går i permisjon så må det jo inn en vikar uansett.. Fortell dem det og be dem ordne opp.. Du kan jo også risikere at du blir 100% sykemeldt og da må jo en vikar inn da og...
Kort sagt.. du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du blir sykemeldt. Det kan jo skje med dine kolleger også det.. og til syvende og sist er det jo sjefens ansvar å sørge for at det er nok folk på jobb til at ting går smertefritt. Dersom kollegene dine ikke synes det går smertefritt, vel da får de ta det opp med sjefen. Så får sjefen finne ledige resursser for å dekke ditt fravær og andres fravær.
Takk for svar alle sammen.
Jeg føler meg litt bedre nå når jeg har fått "luftet" meg.
Jeg skal til min første jordmortime i morgen, får vel "lufte" meg litt til henne og før jeg ringer legen, og deretter tar meg en prat med sjefen dersom jeg får forlenget sykemeldingen min.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.