Vis full versjon : Redd jeg....svangerskapsforgiftning?
Emmeline
14-05-2003, 20:46
Var på kontroll hos fødelegen på mandag ( går regelmessig da jeg har diabetes ), og de fant protein i urina mi. Skal til primærlegen min i morgen, for så å ta en ny urinprøve. Jeg er så livredd for svangerskapsforgiftning. Blodtrykket mitt ligger kanskje også litt høyt 139/80. Jeg gruer meg så ille til i morgen. Jeg som føler meg så fin form......noen som har vært borti det samme eller kjenner noen som har?
Andrea_mor
15-05-2003, 01:47
Jeg hadde svangerskapsforgiftning i mitt forrige svangerskap, og da hadde jeg protein i urinen, høyt blodtykk og ganske hoven i kroppen...mest i ansiktet. Hvis hvilepulsen blir opp til 90, da er det på tide å ta en skjekk, men så lenge den ligger under 90, så går det greit enda.
Prøv å slappe av og ikke stresse.
Unngå mest arbeid hjemme i hjemmet og la mannen din gjøre det.
Du kan lese litt mer på hjemmesiden min på "svangerskapet"
Lykke til!
Kom med tilbake melding etter du har vært hos legen i morgen da:klem:
Emmeline
15-05-2003, 16:44
Var hos primærlegen min på morgen i dag, og hun fant ingenting i urina mi :-) Siden urinprøva som jeg leverte på mandag var i "dårlig stand" dvs måtte ikke tisse, og fikk ut bare noen stråler, så mente legen min at det var ikke riktig å sjekke en slik urin. Nå fikk jeg gjort det på riktig måte, og alt var i fulleste orden. Ikke noe protein her i gården. Nå er jeg veldig glad..........
Når vi tar urinprøve er det viktig å vaske rundt urinrørsåpningen først, og også ta en såkalt midtstråle, altså tisse en liten skvett først. Grunnen er at vi har proteinstoffer rundt urinrør og kjede og de første urindråpene blir forurenset. Det er vanlig at vi tester positivt på protein pga av det. Ellers er jo diabets også litt spesielt og krever vel spesialoppfølging slik at du kan være trygg. Får du det?
Emmeline
17-05-2003, 00:19
Hei Loop!
Ja, jeg får kjempe fin oppfølging av dialege og diabetessykepleier. Er på kontroll hver 14 dag. Så jeg føler meg trygg. Jeg trenger virkelig denne oppfølgingen siden blodsukkeret mitt er så varierende.
Klem
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.