PDA

Vis full versjon : Kontrollrapport uke 36+6

kristina
15-05-2003, 01:58
Hei igjen!
Jeg er fremdeles med dere. Ser ut til at jeg skal holde disse barna inni magen lenger enn jeg hadde trodd. (er 37 uker i dag)

I går hadde jeg ny kontroll. Ikke noen ul denne gang, men en lang samtale med jordmor. Alt var fremdeles bra. Jeg har jo en formening om at TV2 kan ha lagt seg tilbake i hodeleie, og jordmor mente også dette kunne være tilfelle. Men noe svar får jeg ikke før neste ul til tirsdag.

Ellers merker jeg at jeg begynner å bli litt utålmodig etterhvert, men nå tror jeg at jeg like godt kan knipe igjen til over 17.mai. Dagens (gårsdagens) tall var som følger:

Blodtrykk: 130/80 (det høyeste jeg har hatt hittil)
Vekt: 78 kg (dvs opp totalt 14 kg)
Fosterlyd: 151/137
Urin: %
Ødem: 1-2

Vi snakket endel om fødselen og hvilke ønsker jeg har i den forbindelse. Jeg må jo innrømme overfor meg selv at jeg gruer meg endel nå. Vet jo at det er jæ..... vondt, og nå er det plutselig så nærme. Men må jo minne meg selv om den fantastiske belønningen man får når jobben er gjort. Har nettopp sett på Faktor på NRK og tårene de bare strømmet i på. Hormonene er definitivt i ubalanse. Men barna må jo ut, og det er litt for sent å angre nå.

Holder dere oppdatert.

Tidl. bruker
15-05-2003, 13:10
Kjempefine tall du hadde! :klapp: :klapp: :klapp:
Kan bare ønske deg lykke til med den forestående fødselen.

Andrea_mor
15-05-2003, 13:56
Hei:)
Ønsker deg lykke lykke til med fødselen og svangerskapet videre:)

Fine tall du hadde også:)

:mervink:

Ankat
16-05-2003, 17:08
Så spennende dager du har nå! Ikke uro deg for fødselen. Man setter jo som regel epidural når gravide skal føde. Mitt råd til deg er : følg dine egene innstinkter, lytt til kroppen, det er din fødsel, man er ingen helt om man føder uten smertestillende...prøv lystgass og ikke legg vekk maska med en gang om du ikke liker det. Leste et sted at man bør prøve lystgassen fem ganger under fødselen før man legger den vekk. Jeg synes lystgass er topp!
Det finnes ingen nederlag under en fødsel, bare seier!!

Følger spent med!!
Ankat,gutten og jenta
Termin 27. juli

Ankat
16-05-2003, 17:10
..mente selvfølgelig : man setter ofte epidural når TVILLINGGRAVIDE skal føde...:D
Ankat

Nina70
17-05-2003, 01:36
:klapp: :klapp: :klapp: Flott rapport! Hold oss oppdatert, dette er fryktelig spennende, men knip igjen 17. mai da ;)