PDA

Vis full versjon : Sulten og gottesjuk

Malinmor
13-08-2002, 12:19
Huff , så slipper jeg ikke unna sulten denne gangen heller :( Noenganger føler jeg at jeg kan sulte ihjel, selv om jeg netopp har spist :uff: Det gnager i magen og jeg har et enormt behov for søtt :bonk: Hvorfor kan ikke jeg få et svangerskap der jeg bare har lyst på grønntfor og salatblader? :???: :p Det hadde virkelig vert noe, tenk hvis jeg hadde fått avsky for sjokolade? :D Men det kommer aldri verden til å skje, jeg får vel bare leve med det :uff:

Flere i samme situasjon???

:findag:

K@trine
13-08-2002, 12:28
Jeg er også veldig ofte sulten og blir jeg ikke ordentlig sulten, så går jeg rundt og fyser og snoker og ender ofe opp med godterier, men jeg har mere lyst på salt (potetgull og slikt) enn søtt, men jeg spiser endel søtt også.:bonk: Jeg synes stort sett at jeg går og småspiser hele tiden, så dette er du nok ikke aleine med nei.:blush:
Og det verste er jo det at, jeg har jo gått opp så mye allerede også har jeg enda 8uker igjen til terminen som jeg skal gå opp flere kilo på. Jeg lurer på hvor dette skal ende :gal2:
Lykke til :stakar:
Klem fra BigMama 31+6 :findag:

Karius
13-08-2002, 13:51
Å ja da!!!!! :leiseg: spise-spise-spise-spise.... tenker vi p ånoe annet om dagen/natten?
Jeg er faktisk værst på kvelden og natten jeg :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:
Det er jo ikke særlig gunstig med tanke på at vekta sprenges snart, det skal jo tross allt av igjen også.....
Det blir nok Grethe Roede på meg når dette svangerskapet er ferdig og jeg er noegenlunde på bena igjen...
Jeg har ikke lagt på meg så mye hittil egentlig, ble veid hos legen for 1 uke siden og da hadde jeg gått opp 6,4 kilo til nå.
Men det hjelper jo ikke det når man veier over 90 kilo i utgangspunktet:leiseg: :leiseg: :leiseg:
nei, jeg må sjerpe meg jenter, ikke mere nattespising i hvertfall...
ta bare i går som eksempel: hadde spist 3 brødskiver før jeg reiste å henta en venninde for å dra å drikke kaffe på Intermezzo.
Vel fremme der (ca 40 min. siden jeg spiste) så klarer jeg å bestille meg en porsjon med deilig fiskesuppe!!!!!
Presterer å spise opp nesten allt sammen ( ååååå så flink pike-not!)
Når jeg kommer hejm ca kl 23.00 så er jeg jammen ta meg fysen igjen.... da spiser jeg et stort gult deilig og saftig eple.....
For så å tusle i seng en times tid etter det.....
Matvrak ,
jeg:???: :gal2: :bonk: :bonk: :birth: :leiseg: :bonk: :gal2:

Så jenter::findag:

Divine
14-08-2002, 17:38
Mat, mat, mat... Jeg får i alle fall aldri nok!! Har blitt Flink Pike og klarer å holde meg unna godteri og altfor mye usunt på jobben og nekter å ha noe som helst fristende liggende i kjøkkenskapene hjemme, men jeg synes da det blir så altfor mye likevel.

Og det synes visst legen min også, ja. :( Han var ikke nådig da han så at jeg hadde lagt på meg til sammen 15 kilo. Skal til han om tre uker igjen, og da tør jeg rett og lett ikke å ha lagt på meg noe særlig. Han sa rett ut at jeg måtte kutte ned på maten. Libra-kurslederen min, som hittil har vært positiv til vektøkning i svangerskapet, var heller ikke blid da jeg snakket med henne. Fikk beskjed om at det sikkert var lurt å gå fra stabiliseringskurs til "vanlig" kurs så snart babyen var født. Ser ut til at hun har mistet all tiltro til mitt engasjement for en sunnere livsstil..:( Hun har vel rett, gruer meg til å se hvor mange av kiloene som overhodet ikke er baby-relaterte...

Men mat, ja... mine svakheter er is og frukt pluss at det lett blir store porsjoner middag. Frukt er jo sunt da, men man legger jo på seg av det også dersom man tyller i seg nok. Også er jo kald Cola så fryktelig godt..... og hveteboller..gjerne en pose med 8 rosinboller i slengen - no problem.
Jeg er også ALLTID sulten, og tillater meg å spise. Men problemet er vel å skulle mellom å være sulten og "ha lyst på"...

Men - i dag skal jeg på Egon. Så får vi se da, hvor sunt middagsalternativ jeg gidder å velge:uff:

Divine 29+3

Maline
14-08-2002, 23:09
Jeg kan småspise hele dagen/kvelden..........har også bare blitt sånn!
Jeg er på Cafe hver dag, og der spiser jeg alltid bolle med MELIS, drikker saft, og står i!.....spiser spiser spiser!

Prøver å få i meg noe sunt også, men ikke alltid like lett!
Det er også sjelden jeg lager middag, så på kvelden går det ofte i brød her..........kjedelig ja...men overskudd har jeg ikke til å lage middag, nei!

Happi; har du planer om 3 tette????..he he:)

IKKE jeg!

..nå skal jeg sende livmora mi på FERIE etter dette sv.skapet.....stakkars! :)

:bonk:

Malinmor
14-08-2002, 23:46
Maline: Nei nå er "luka" stengt en god stund:o kan ikke tenke meg å gå gravid en 3 gang nå, da hadde det "tørna" for meg tror jeg:uff: Blir som du nevnte på innlegget om to tette på Generel ganske sliten av å aldri kunne slappe av i graviditeten pga. man må ta seg av småtassen:gal2: Gleder meg til å få det overstått!!Også jeg som trodde jeg slapp unna prevansjon...men skal ikke klage heller da:p Men at jeg kommer til å være streng med gubben etter fødselen......JAAAAAAAA..slipper ikke til her uten prevansjon gitt!!!:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Nå har livmora mi også ferie;) Leeeeenge..........iallefall i 2-3 år, så få vi få en liten atpåkladd da eventuellt, hvis vi får til å lage da......

Klem :stakar:

Til alle sammen: Huff vi får bare putte i oss, nå er det bare så liten tid igjen egentlig, tror jeg bestemmer meg for å bare kose meg UTEN dårlig samvittighet........:uff: :uff: :uff: Jeg vet det kommer en periode etter fødselen hvor man alikevel prøver å få bort disse hærsens kiloene igjen, da er det like greit å kose seg nå. Så Nå kan vi kose oss!!!!!! ;)

Klem fra