Vis full versjon : Kan jag flyga?
erniebabe
16-05-2003, 18:08
Kära jenter, gravida och icke-gravida:)
Jag skall göra Ivf om 3 veckor, och längtar naturligtvis till det. Men jag och min kära sambo skall åka till utlandet lite längre fram, och det bekymrar mig en del. Har räknat ut att om det lyckas för oss, så är jag i vecka 7 när vi åker.
Är det s äkert att flyga? Något speciellt man bör tänka på?
Vi åker till Tunisien och bli borta i 2 veckor.....:cool:
Tacksam för lugnande svar eller andra inspill:D
Varma kramar från Erniebabe
Andrea_mor
17-05-2003, 03:14
I mitt forrige svangerskap, var jeg og mannen min på bryllups reise da jeg var i uke 5-7.
Jeg tror ikke det er farlig å fly da, men du kan jo høre med legen din for sikkerthets skyld!
Lykke til:)
:mervink:
7+3
Adrienne
18-05-2003, 23:46
Tror du kan ta det helt med ro, Erniebabe. Jeg har fløyet mange ganger etter at jeg ble gravid. Første gangen var jeg bare 3+6, og jeg fløy to ganger i uken frem til jeg ble sykemeldt i uke 10, men har fløyet flere ganger etter det også. Det eneste jeg har merket er at jeg blir lettere kvalm når jeg flyr enn ellers. Senere i svangerskapet kan en lettere få vann i kroppen når en flyr, men dette er ikke noe å bekymre seg for så tidlig.
Krysser fingre for at det skal lykkes for deg på IVF og god tur!
Nei, det er ikke farlig og fly når man er gravid. Man kan fly opptil uke 36. Jeg fløy sikkert 50 turer da jeg var gravid men min første og det gikk helt greit.
GOD TUR
:) Tyranna(+Tyrannen og oktober-:baby: i magen)
Man kan fly inntil 3 uker før termin (innenlands) og utenlands frem til 7 måned (tror jeg).
Jeg flydde regelmessig fra begynnelsen til uke 30. Uten noen komplikasjoner.
Tidl. bruker
09-06-2003, 20:38
Tror heller ikke at det er noen som helst fare, vært ute og flydd selv :)
Tror de fleste har en sperregrense de 3-4 siste ukene... Både innland og utland, men man kan få tillatelse til å fly ved spesielle tilfeller.... Noen ganger så MÅ man jo bare..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.