PDA

Vis full versjon : Hvem sin "skyld" er det?

Rubine
17-05-2003, 00:56
Min mann og jeg har i dag fått vite at vi skal ha tvillinger. Vet ikke om de er en- eller toeggede. Ingen kjente tvillinger i min familie, men mamma skulle grave litt og sjekke. Min manns mormor hadde tvillingbrødre, altså min manns mors onkler. Tok dere den?

Men det har ingenting med saken å gjøre, har det? Er det ikke kun gjennom kvinnene tvillinger er arvelig? Vi er temmelig usikre på dette? Ikke det at det er så voldsomt viktig, bare noe vi lurer på ;)

Kan vel bare være at naturen ville velsigne våre iherdige forsøk med litt "dobbel lykke" :???:

I dag: 18+0

Nina70
17-05-2003, 01:20
:klapp: :klapp: :klapp: Hurra for tvillingene dine!
Dette med tvillinger og arv er faktisk veldig omdiskutert, men det sies at det er toeggede tvillinger som er arvelig. Da sier det seg jo selv, at det kommer fra mors side. Uansett er dere og tvillingene deres unike, kun 1% får tvillinger på "naturlig" måte. En tredjedel av disse igjen får eneggede tvillinger.

Lykke til med tvillingmagen din. Du har en spennende tid framfor deg (og,- pust og pes, tung;) ) Vær forsiktig, og lytt til kroppen.

maddie
19-05-2003, 12:27
Toeggete tvillinger forutsetter at to egg løsner, mot normalt kun ett, og befruktes hver for seg. Ergo dette kommer fra mor.
Eneggede tvillinger er naturens lykkelige svar på en egentlig unaturlig celledeling. Altså tilfeldig.

Lykke til med tvillingene!!!

Dobbelt arbeid og firdobbel gleder. Er selv mor til toeggede på 7 år, som er totalt ulike i utseende og personligget. Utrolig fasinerende og spesielt.

Rubine
19-05-2003, 13:12
1000 takk for gode svar!