Vis full versjon : Vondt i magen.....
Hva kan dette være da????????
Har i hele dag hatt skikkelige stikkinger midt på magen og på sidene.........
Ikke sånn forsiktige greier, men skikkelig vondt....
Kan det bare være at ting strekker seg??
Er litt nervøs da jeg har hatt 2 SA, og er nå 20 uker på vei......
Noen som kan trøste nå ???????????:leiseg:
Husker fra mitt forrige svangerskap,så fikk jeg skikkelige stikninger i sidene og i magen,ble skikkelig bekymret jeg og..og løp faktisk til legen med det...
Er nok helt sikkert livmoren din som strekker seg,må tenke på at nå begynner babyen å ta mye plass,og det blir trangt om plassen nedi der;) Dette oppleves som smertefullt enkelte ganger..så jeg ville nok ikke uroet meg..men slapper du ikke av og er bekymret så kan du jo ta turen til legen din,eller ringe?
Fikk en veldig grei forklaring av legen min sist.... må tenke på at livmoren er like stor som en knytteneve og den blir like stor som en basket ball til slutt i svangerskapet,så ikke så rart at det merkes:p
Klem fra Isemor 16+1 idag:klapp:
Ordinær UL 5 juni
Jordmor 5 juni
Lege 19 juni
Tidligere Bruker
17-05-2003, 16:50
Visst jeg gjør noen bevegelser i full fart, hender det jeg strekker noe inni i livmoren, og da får jeg sånne stikkinger.
Det er ikke noe godt, men det eneste som hjelper er å ta det med ro til det gir seg.
:mervink:
Huff ja, jeg har også dager med stikkinger og menslignende smerter. Det gjør meg urolig, men så går det over og alt er vanlig igjen. Tror mange har det slik og at vi ikke trenger å være bekymret. Men når det står på, hjelper selvsagt store ord lite. For mange er UL eneste måten å roe ned på. Du kan jo forsøke å få det hvis uroen eller magevondene ikke gir seg. Lykke til
Filifjonk
18-05-2003, 18:32
Helt normalt i et svangerskap å ha vondt i magen.. menslignende murring.. stikkinger og sidesmerter, hugging her og der..
Dette skyldes at livmoren vokser og at musklene og livmorbåndene strekkes. Alle gravide vil før eller senere få slike smerter. Vonde stikkende og slitsomme smerter. Men altså.. de er helt ufarlige og de går som regel ganske fort over.
Bare forsøk å unngå raske bevegelser og vridninger. Jeg får slike smerter når jeg reiser meg for fort opp. Eller når jeg vrir meg litt uheldig..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.