Vis full versjon : Å føde barn gjennom tre tiår..
Det slo meg plutselig at jeg har produsert barn gjennom tre tiår, fikk meg til å føle meg litt gammel egentlig ;) Fikk 3 år når jeg var i 20-årene, ett barn i 30-årene og venter sistemann nå når jeg er 40. Det må man da kalle en god utnyttelse av den fruktbare fasen av livet?:ironisk: :rødme:
Tigermor
13-08-2011, 14:27
He he, tenkte litt på det samme her tildligere i dag faktisk. Jeg har både vært en ung mamma og nå en eldre mamma. Fikk første som 19 åring, to i slutten av 20 åra og nå får vi se om jeg rekker å fylle 38 før micromannen kommer.
Føler at jeg har hatt småbarn hele mitt voksne liv faktisk, og det er jo sant det, barna har fulgt meg uansett hvor jeg har vært i forhold til utdanning og yrkesvalg.
Men jeg kjenner at jeg ikke er 19 år nå altså....
Gulli_70
13-08-2011, 23:50
Det var nok vanligere før, når man fikk 10-15 barn. Det må være litt rart med småbarn over så lang tid, med tanke på utviklingen rundt hva man bør eller ikke bør gjøre og slikt som gravid og i forhold til småbarn.
Det høres veldig koselig ut, spør du meg.
Når jeg tenker på det har de siste 15 årene stort sett gått med på å prøve å bli gravide, endelig få ett barn, prøve å bli gravide flere ganger, og endelig få enda ett barn 6,5 år etter første, og det siste året prøvve å være gravid hele veien.
Det er egentlig hele mitt voksne liv i et slags dobbelt univers, en baby-lage-boble, og resten av livet litt i hytt og gevær.
Men jeg rekker å få alle barna mine mens jeg har vært i 30-årene da, selv om det er litt avstand mellom dem. Blir nesten 9 år mellom eldste og yngste.
Jeg må nok si at det er veldig, veldig koselig. Men jeg får litt hetta med tanken på å få disse minste to helskinnet gjennom skolesystemet, delta på dugnader, foreldremøter og kakebakinger.. Heldigvis hadde jeg noen år der jeg var storebarnsmor før jeg begynte med små igjen. Ville hatt flere betenkeligheter ved fem kjappe.. "To kull" er kjempefint. Masse oppmerksomhet til de små, og som regel en barnevakt innenfor rekkevidde :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.