PDA

Vis full versjon : Rapport fra jordmorkontroll

Lilli3
10-09-2002, 23:53
Jeg har vært masse lei meg i det siste og har bare gledet meg til
å komme til jordmor.
Hun var en helt utrolig person, fikk følelsen av å bli tatt vare på før hun hadde begynt undersøkelsen. Så godt å komme til noen hvor man kan slippe tårene fri og allikevel ikke bli sett rart på.
Føler ikke at legene jeg har vært hos har vært så nøye når det gjelder hverken sf-mål eller fosterlyd. Så dette var noe helt annet.
Har også fått lov til å gå til henne resten av svangerskapet hvis jeg ønsket det, og det vil jeg så klart.
Måtte le, da hun skulle måle sf-målet prøvde babyen i magen og sparke bort hånda hennes. Og hun måtte le selv også, mente at dette var en sterk og bestemt liten krabat.
I dag så kontrollen slik ut

uke: 19+1
Vekt: oops, har gått opp 7 kg til nå og er oppi i 80 kg allerede
Blodtrykk: 110/65
Urin: L+ og Aspor
Fosterlyd: 160
Sf-mål: hele 21 cm, noe som er langt over gjennomsnittet

Jordmoren mente at allerede nå kunne man se ganske klart at det kom til å bli en stor baby denne gangen også.

Har dere andre vært på noen kontroll i det siste?

Hilsen en ikke så lei seg Lilli3 og babyen 19+1:baby:

Lilli3
11-09-2002, 10:36
Hei Berta, dette svangerskapet var langt i fra planlagt. Det var et sjokk da jeg oppdaget det. Og har slitt endel med det i ettertid. Grunnen er at jeg hadde en vond opplevelse av en fødsel for snart 3 år siden.
Så barnet er slett ikke uønsket, jeg gleder meg masse til den kommer.
Det siste barnet jeg fikk var en jente på hele 4400 gr og 55 cm.
Så jordmor i går sa at en skal heller ikke se bort i fra at jeg nå kan ende med å få et barn på nærmere 5 kg. SKREKK!
Men jeg jobber med å få innvilget keisersnitt.
Jeg vet ikke så mye med med de tegnene de bruker når det gjelder urin. Men forklart meg at hun fant litt eggehvite, men det var bare bittelite.
Er det ikke masse av eggehvite, kvalme og hodepine som kan slå ut svangerskapsforgiftning senere i svangerskapet?

Lilli3 og babyen 19+2:baby: