PDA

Vis full versjon : operasjon ved graviditet!

Orkidè
18-05-2003, 20:45
Jeg skal ha en operasjon den 4.juni for cycter på nyrene,vet ikke sikker enda om jeg blir lagt i narkose eller om jeg får spinalbedøvelse.

Vet ikke heller sikkert om jeg kan være gravid heller, men jeg tok en CB-test i går og jeg så et svaaak kryss, men jeg skal ta en test til om noen dager. For å være på den sikkreste siden så ber jeg legen ta en blodprøve også.

Er veldig redd for at deenne operasjonen skal event. skade babyen p.g.a bedøvelsenen og smertestillende.

er det noen som har tatt en operasjon når de har vært gravide??

Håper noen kan svare meg fort på dette!!
Klem fra en fustrert Orkide!! :???:

malimi
22-05-2003, 11:50
tror nok att det ikke er bra med en slik operasjon visst du er gravid, venter mitt 5 barn og har aldrig hatt noen operasjon mens jeg har vært gravid, jeg synes du så fort som mulig skal finne ut om du er gravid , og kontakte legen din, så får du høre hva han sier, mulig att det ikke er farlig så tidlig i svangerskapet??, men det er jo i begynnelsen som det utvikler seg, de første tre månedene, så jeg vet ikke, kontakt legen din du, helst med det samme, så får du vite, håper det går godt for deg, og att det ordner seg til det beste. gi gjerne en melding tilbake så jeg får høre hvordan det går, hilsen malimi

Magedutti
24-05-2003, 03:05
Dette bør du absolutt snakke med legen om. Tror det er vanskelig å operere i mageområdet når man er gravid.

Ei jeg kjenner fikk navlebrokk i svangerskapet, heldigvis ganske mot slutten, for hun måtte ta keisersnitt samtidig som operasjonen ble utført.

Dette var jo en operasjon som ikke kunne vente da...

Andrea_mor
28-05-2003, 02:55
Jeg synes også du burde snakke med legen din om dette...og du!!!! Et kryss er et kryss!!! Du er nok gravid:)

:mervink:

8+6

Filifjonk
03-06-2003, 23:02
Jeg fikk tilbud om halsoperasjon da jeg var tidlig i svangeskapet. (Har stått på venteliste i snart 3 år) Jeg var veldig gira på at ta operasjonen å bli ferdig med det, men ble stoppet med en gang jeg nevnte jeg var gravid. De opererer kun livstruende og akutte lidelser.. Så om din lidelse ikke faller innenfor de kategoriene så må du utsette operasjonen til etter fødselen.