PDA

Vis full versjon : Reaksjoner på graviditeten

Bonus
22-09-2011, 17:48
Når man er gravid i voksen alder, får man ikke utelukkende positive reaksjoner, desverre. Og utrolig hvor tankeløs og til tider frekke enkelte kan være.

Jeg er 42 år og venter 4.mann. Vi har fått bare positive reaksjoner og folk er glade på våre vegne. Vel, nesten da. Min svigerinne har enda ikke gratulert oss! Vi var i et selskap, mannen snakket med min bror, og nyheten glapp. Min bror ble glad og gratulerte. Min svigerinne satt ikke der akkurat da, og etterpå når hun kom, ble det så mange rundt oss at det ble unaturlig å fortelle om baby. Når vi dro tok jeg min bror tilside og sa at jeg tror ikke hun (kona) fikk med seg nyheten, om han kunne fortelle etterpå, så ikke hun var den eneste som ikke visste, liksom. Og det skulle han.

Dette er noen uker siden nå, og vi har fremdeles ikke hørt noe fra henne. Selv om vi ikke akkurat er venninner, hadde jeg ærlig talt forventet at hun sendte en sms om ikke annet, samme kveld og gratulerte. Vel, det har hun ikke gjort. Via andre fikk jeg høre at hun hadde sagt; "Koselig nok det sikkert, men at det kke passa seg mtp alderen"...!! Det hører med til historien at svigerinna mi er veldig spesiell...men lell, da.

Vel, det er jeg som skal gå gravid, jeg som skal føde og vi som skal ta oss av dette barnet. Ingen har noe med å være negativ, siden dette er både planlagt og en positiv ting for oss.

Jeg har ikke møtt henne siden selskapet, men regner med det ikke blir lenge til. Jeg har ikke tenkt å nevne det :knegg: Men jeg er snart halvveis og veldig tydelig gravid, så hun må jo si noe til oss. Regner med det kommer et oppgulp, gjør som regel det fra den dama.

Så da lurer jeg på, hva svarer jeg? Ønsker tips om et bitende, syrlig svar tilbake, et svar med snert i, men skarpt nok til å sette kjerringa skikkelig på plass!! :knegg:

Panneklask
22-09-2011, 18:09
Ja, er det ikke fantastisk hvordan kroppen min fungerer, SÅ perfekt i MIN alder. Der har du noe å trakte etter, gitt. :D

Forøvrig er vel ikke 42 noen alder. Hadde du vært 52 skulle jeg heller hevet på øyebrynet.

mrsv
22-09-2011, 18:14
Har de barn selv da? Skulle ikke forundre meg om hun er sjalu.. hev deg over henne du. Si at du slett ikke føler deg gammel du, og at det å ha små barn gjør at vi føler oss unge lenger. Dessuten får eldre mødre mer intelligente barn. Masse fordeler :)

Agape
22-09-2011, 18:57
Jeg er 41 og venter nr 5. Reaksjonene har vært positive, men jeg regner jo med at folk sier og tenker litt forskjellig når jeg ikke er tilstede. Men jeg tenker også at dette er mitt liv, min familie og min kropp - og jeg er kjempeheldig som kan bli gravid i min alder.....

Svigerinna di kan vel bare ha det så godt. Hva hvis du sparer den syrlige eller bitende kommentaren og bare smiler stort og sier at du er kjempeglad og gleder deg veldig? Rett og slett?

Agape
22-09-2011, 19:00
Dessuten får eldre mødre mer intelligente barn. Masse fordeler :)

Det visste jeg ikke, men de forklarer jo hvorfor ungene mine er så skærpe :knegg:

Bonus
22-09-2011, 20:04
Tusen takk for svar, dere, og tips!

Joda, jeg kan smile og være glad, det er vi alltid tross hennes sure oppgulp, men hadde vært litt artig å kommet med en skarp replikk tilbake for en gangs skyld.

Gulli_70
22-09-2011, 20:31
Hvis hun klarer å si gratulerer, synes jeg ikke hun fortjener en skarp replikk som svar. Men hvis hun sier noe annet, må du nesten finne et svar som passer det hun sier - hvis du ønsker å svare. Og det er ikke så lett å planlegge på forhånd.

Men du kan jo erte henne litt uansett og antyde at dere ikke har tatt stilling til om dette blir sistemann. ;)

Bonus
30-09-2011, 21:59
Takk for tipset, det skal brukes!! :)

mokkemikka
25-10-2011, 15:23
Signerer panneklask og gulli70.