PDA

Vis full versjon : Kråkebolle har endelig vist oss sin lille hemmelighet!

Pope
13-08-2002, 12:34
Hei alle sammen!

Ringte jordmoren igår, etter råd fra Miro. Hadde nemlig fått litt vel lite aktivitet fra kråkebolle i løpet av helgen.

Jordmor sendte meg videre til Bærum, hvor det ble tatt sparketest. Deretter ble jeg sendte videre til lege med turban for UL. Lille kråkebolle hadde så bra, og da kunne jeg ikke la være med å spørre turbanlegen om han kunne se kjønnet..

Jeg fortalte om den drømmen jeg hadde i 4 mnd, om velskapt gutt som ble født, da han spurte hva jeg selv trodde. "ja, det er ikke dumt gjettet sa han, og viste meg bl.a en liten pung. VI SKAL HA EN GUTT!....ble så sjokket over at de kunne virkelig se kjønnet at jeg glemte å spørre om årsaken til at jeg kjente så lite liv.... Men legen sa også at jeg fikk ikke lov til å gå til rettsak mot ham, om han tok feil! *hehe*

Men alt var i orden med den lille....gutten :leiseg:. Så nå sitter jeg her å bare tenker over at det er Gutt vi skal ha. Jeg som hadde innstilt meg på jente, da alle andre rundt meg har sagt at det er det jeg kommer til å få.

Ringte Popmannen med engang, og sa at vi måtte legge fra oss pikenavn og begynne å tenke på guttenavn:

Christoffer
Snorre
Sondre
Simen

er de vi hadde tidligere. De står nok fortsatt ved lag.

Sånn tilslutt må jeg bare si at da jeg kom inn på fødeavdelingen, forventet jeg som de i septemberklubben opplevde at det skulle være noen nyfødte som skrek eller noe i den dur, ....men det var helt stille der.

Det var min dag igår.

:findag: Pope

Miro
13-08-2002, 12:51
HEHEHEHEHEHEHEHE:latter: Grattis da Popevennen:klapp:

Da ser det ut som om lille Ruben/Daniel/Matthias får en lekekamerat da..:)

Syns det var ordentlig hyggelig. Jeg også møtte han turbanfyren første gang jeg var til sparketest på sykehuset..hehehe. Han er jo lege, så vi må jo stole på han:)

Ha en fin dag videre, nå skal jeg løpe til Bekkestua og legen jeg da:klem:

Miro T-19

Snoopy
13-08-2002, 12:57
Hei Pope!

Gratulerer med gutten!!!:)
Jeg syns Sondre og Simen er kjempefine navn.

Lille Popegutten har vel bare tatt en liten pause i sparkinga i helga for turbanmannen hadde nok sagt noe dersom han kunne gi deg en god forklaring! Bra at du ble tatt alvorlig og fikk en ekstra sjekk!

Jeg syns bebien min virker litt "kraftløs" :uff: . Jeg kjenner ofte liv, men det er sjelden at jeg kjenner spark, men det virker som det er mye saltormortaler ;) Men jeg har kanskje en del spekk som isolerer :D.

Hilsen
Snoopy
29+7, 30 i morra!!!!!

Maline
13-08-2002, 13:08
Så moro da!!
Grattis!

Ja, nå får dere sette igang med valg av guttenavn....litt rart ettersom dere var innstilt på noe annet. Vi har same "problem" :)

Vedr. føden, så har jeg samme erfaring; det er ALLTID stille der når jeg dukker opp. Ser ut som om de er arb.ledige vettu!! He he..

Ha en fin dag!
Og kos deg fremmover!!!!

:)

Tiddelibom
13-08-2002, 13:19
Det var morsomt å høre. Er det ikke rart å skulle forholde seg til babyen i magen som "han" istedet for "den" eller "h*n" eller hva nå dere har gjort?
Vi har side vi var på UL visst at vi skal ha jente - men jeg får meg bare ikke til å handle rosa klær - tenk om jordmoren så feil?
Fine navnealternativer! - lykke til med valget!

Tiddelibom 29+5

Karius
13-08-2002, 14:01
He-he, ikke ALLe sa jente til deg Pope.....
Husker du hva jeg sa på forrige treff????
Jeg har skikkelig guttefølelse på deg og LB, og at Eforia sikkert får ei jente....
Syne sdet var moro at du endelig fikk vite det da!!!!:klapp:
:baby: er en gutt:D
han klarte å skjule det lenge for dere, men nå hadde han ikke sjangs lenger;)

:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

:findag:

Pope
13-08-2002, 14:08
Såvidt jeg husker Karius, sa at du vel at LB helt sikkert fikk gutt, og at jeg fikk jente. Men etter at jeg løftet opp genseren min fikk du tenkt deg litt mer om, og sa at "Nei, vent litt...det kan være gutt også" hehe
Så det er ingen som faktisk har sagt at det skulle bli gutt.

Bortsett fra min storebror, som kun sa det fordi han mener at det det bør fødes en gutt først...*hallooooooo*

Paven

Karius
13-08-2002, 14:22
Ok, da husket jeg ikke helt ret da..... men nesten;)
husker du vi snakket om det med hjertelyden og at det nok bare er tilfeldigheter?
Snakket med en eldre dame her forleden og hun mente hardnakket at det hadde alltid stemt ut med de hun hadde "spådd" ja!!! tror hun ble litt fornærmet på meg som sa at jeg ikke stolte på slik synsing...:p
Jeg sa at det sikkert stemmte i noen tilfeller, men ikke at det var sånn og slik pga hjerteslag og fasong på magen....
Jeg spurte henne hva hun trodde på meg og hun sa jente, men jeg var jo lik i magefasongen sist også igrunnen. Da sa alle at jeg hadde en typisk jentemage. Men da fikk vi en gutt.
Kanskje det er vanskeligere å se pga at jeg er litt rund fra før av??:blush:

Nå gjenstår det jo bare å se da, om UL har rett på oss.
:gal2: :???:

Pope
13-08-2002, 15:12
Hjertelyden stemmer hvertfall ikke med UL hos meg.

Hjertelyden hos lille kråkebolle har ligget på 146 - 155 på mine sv.kontroller...noe som skulle indikere jente.

Men jeg stoler heller på legen min, som sier at målingene har mer med aktiviteten og stressnivået til den lille bebbisen.

2 mnd til vi får se om UL stemmer!!!!!

Skravla

Karius
13-08-2002, 16:06
Skravla du liksom ...... ler.........
Siden du også tydeligvis er i skravlehjørnet så må jeg bare svare en gang til . Regner med at du får ail med at noen har svart på forumet du abonerer på???
Erte-erte
Nå sover dagbarnet mitt, så da har jeg en drøy time på meg til å sitte å bare erte Paven:gal2: :gal2: :gal2:

Kommer du p treff i morgen eller var det den dagen du ikke kunne?`???

Siden du tydeligvis ikke leser PM eller "gidder " å svare på dem så skal jeg mase til jeg får svar....... erte-erte igjen:D :D :D

Tove
13-08-2002, 17:33
Heisann Pope :)

Grattis med den gode nyheten :)
Så koselig med en liten gutt i magen da :) Jeg vet dessverre ikke hvilket kjønn babyen min har enda, så jeg regner med jeg er pent nødt til å vente til h*n kommer ut nå :) Blir litt spennede da :)

Lykke til med valg av navn, de var foresten fine de dere hadde plukket ut :klapp:

Lykke til videre mot termindatoen vår, blir spennende å se hvem som får holde den lille først (føler en viss konkuranse jeg nå altså :p )

Klem Tove 30+4

Eforia
13-08-2002, 19:13
Så spenneden at du fikk vite kjønnet nå da, Pope!

Kanskje en liten venn til den lille tulla mi, eller Karius sin lille tulle??? Godt med litt variasjon i A&B gjengen.

Jeg tør ikke helt å stole på UL, men svigermor har jo shoppet rosa til den store gullmedaljen og begynner å bli litt bekymret for om det ikke stemmer likevel... Men det får jeg jo vite om kanskje bare 6 uker...

Så forresten at du heller ikke kunne komme på Oslo-treffet, godt at jeg ikke er den eneste. Vi skal på hyttetur i helgen og må begynne å rydde stuen til mannen som kommer og sliper parketten over helgen... redebyggingen fortstetter...

Vi snakkes!

Eforia

Lille Blaa
13-08-2002, 19:21
Endelig!!!

Tenk om vi sitter der med hver vår gutt?? Både jeg og de jeg snakker med tror at vi får gutt, men vet jo ikke sikkert enda!! Har hjertelyd som ligger fra 150 ned til 140!!

Gleder meg til treffet, så kanskje vi kan se på magene om de ligner :???:

Ha en flott dag, Pope, og gled deg over nyheten!!! :klapp:

Klemmer fra LB og Dansken 23+4